کره‌شمالی به بی پولی خورد/ فروش برق به جای صادرات زغال سنگ و فولاد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ۱۵:۱۱
    کد خبر :233290

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کره شمالی به رغم کمبود دائم انرژی، در ازای پول نقد، به چین برق می‌فروشد.
به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه خبری بیزینس اینسایدر، بر اساس گزارش رسانه خبری “Daily NK” کره جنوبی، اجرای این قرارداد از 9 فوریه آغاز شده است و طی آن چین ماهانه 60 تا 100 هزار دلار در ازای دریافت برق به کره شمالی پول پرداخت می‌کند.

یک منبع خبری از کره شمالی به Daily NK گفت: نیروگاه هیدروالکتریک “سوپونگ” در منطقه “ساکجو” کره شمالی، برق کارخانه‌ای در چین را تامین می‌کند که تولید کننده مواد ضدحریق است. مسئولان کره شمالی، پرداخت‌های این قرارداد را به صورت نقد دریافت می‌کنند.

این منبع آگاه همچنین اظهار کرد، ‌این پروژه صادراتی، به مناسبت زادروز کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی،‌ “سرمایه 8 ژانویه” نام دارد.

بر اساس تخمین بانک جهانی، از هر سه شهروند کره شمالی، کمتر از یک نفر به برق دسترسی دارد و تصاویر ماهواره‌ای شبانه نشانگر این مساله هستند.

نیروگاه ساکجو برای شهروندان عادی برق تولید نمی‌کند، بلکه معمولا انرژی مورد نیاز کارخانه‌های موشکی را تامین می‌کند. این به آن معنا است که فروش برق به چین می‌تواند بر تولیدات نظامی کره شمالی تاثیرگذار باشد و این نشانگر تاثیر تحریم‌ها بر این کشور و تلاش آن برای به دست آوردن درآمد از کشورهای خارجی است.

تحریم‌های اعمال شده علیه کره شمالی هم‌اکنون این کشور را از صادرات زغال‌سنگ، فولاد، مواد معدنی و غذایی، چوب و پارچه منع کرده است.

پیش‌بینی می‌شود منابع مالی کره شمالی که به نظر می‌رسد سه میلیارد دلار باشد،‌ تا اکتبر سال جاری تمام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید