اعتراض کارگران ژاپنی به قراردادهای جدید کار

    کد خبر :233246

کارگران ژاپنی با حمل پلاکاردهایی به سیاست های نخست وزیر این کشور در قبال تغییر نظام قراردادهای کار که به ضرر آنها است، اعتراض کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری نیکی ژاپن، صدها کارگر ژاپنی به گسترش «نظام کاری اختیاری» اعتراض کردند؛ براساس این مقررات جدید، کارگران به جای اینکه بر اساس میزان ساعتی که بصورت واقعی کار کرده اند، حقوق دریافت کنند، بر پایه میزان ساعت کاری از پیش تعیین شده حقوق دریافت می کنند.

کارگران ژاپنی با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته شده بود؛ «ما را مجبور به انجام اضافی کاری، هر روز، هر شب نکنید» اعتراض خود را ابراز کردند.

دولت شینزو آبه در حال برنامه ریزی برای گسترش نظام فعلی است تا افراد بیشتری تحت قرار دادهای کار اختیاری که بر پایه تعداد ساعت کاری از پیش تعیین شده است، قرار گیرند. خواسته کارگران ژاپنی، پرداخت بر اساس میزان ساعت واقعی است.

نخست وزیر ژاپن بر این باور است که اصلاحات انجام شده منجر به کاهش اضافه کاری شده و کارگران در چارچوب قرار دادهای اختیاری، ساعت شناور بیشتری خواهند داشت؛ اما کارگران مخالف این نظر و خواهان تغییر آن هستند و «نظام کاری اختیاری» را نامناسب می دانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید