پیام وزیر آموزش ‌و پرورش به مناسبت هفته تربیت اسلامی

    کد خبر :233088

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش‌و پرورش به مناسبت 8 اسفندماه، سالروز تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی، پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام سید محمد بطحایی شرح زیر است:

«با درود به روح پاک و ملکوتی امام راحل (ره) و شهیدان رجایی و باهنر، بنیان‌گذاران نهاد مقدس امور تربیتی و با سلام به مقام معظم رهبریمدظله‌العالی و رئیس‌جمهور محترم و درود بر تمامی فرهنگیان عزیز سراسر کشور.

وزارت آموزش‌ و پرورش به‌عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت رسمی و عمومی امر حساس و خطیر تربیت کودکان و نوجوانان کشور را بر عهده دارد.مرور رهنمود های گهربار حضرت امام راحل(ره)حکایت از جایگاه والای آموزش‌ و پرورش دارد. مقام معظم رهبریمدظله‌العالی نیز همواره بر نقش بی‌بدیل آموزش‌ و پرورش در تربیت نسل جوان اشاره‌ کرده‌اند و مساله ­تربیت را مساله ­دائمی وهمیشگی نظام جمهوری اسلامی ایران قلمداد فرموده‌اند.

بدین منظور در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی،نهاد امور تربیتی به دست معماران چیره‌دستی همچون شهیدان رجایی وباهنر طراحی و با سازمان و سیاقی نوین بنیان‌گذاری شد.

این نهاد،به‌عنوان جریانی فرهنگی، فعّالیت‌های تربیتی، سیاسی، دینی و هنری گسترده‌ای را در مدارس پایه‌ریزی کرد و در شرایط دشوار و مراحل متلاطم و متغیر پس از انقلاب به ایفای نقش مهم و تأثیرگذارخودپرداخت.

بی‌تردید ارائه ­فراگیر خدمات تربیتی و فرهنگی به فرزندان عزیز کشور به‌منظور تربیت شهروندان مؤمن، کارآمد، خلاّق و وفادار به ارزش‌های دینی وملی، نیازمند فعّالیت‌های همه‌جانبه و گسترده در عرصه‌های علمی وفرهنگی است. ازاین‌روشایسته است تمامی مجریان ودست‌اندرکاران نظام تعلیم وتربیت با بهره‌گیری حداکثری از توانمندی‌ها، مهارت‌ها وصلاحیت‌های حرفه‌ای وتجربیات خویش به ایفای نقش ومسئولیت اصلی خود بپردازند و امکان تحقّق اهداف آموزشی وتربیتی سند تحوّل بنیادین آموزش‌وپرورش را برای دستیابی هر چه بیشتر به آرمان‌های اسلامی فراهم آورند. تردیدی نیست که همه‌ مربیان و معلمان بازوانی کارآمد و بی‌بدیل‌اند که مسئولیّت هدایت دانش‌آموزان را بر دوش می‌کشند.در چنین فضایی لازم است یکایک فرهنگیان خود را «مربی امور تربیتی» و «مسئول تربیت صحیح دانش آموزان» بدانند تا فرزندان پهن‌دشت ایران‌زمین، با عنایت خداوند متعال و آموزش‌های این مربیان، خود را برای حضور در جامعه­ دانش‌بنیان با هویت اسلامی – ایرانی مهیا نمایند.

بر این اساس لازم است یکایک فرهنگیان عزیز با تأکید بر مبانی متقن تعلیم وتربیت دینی وبا استناد به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، نقشه جامع علمی کشور، قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی،سیاست‌های کارآمد دولت تدبیر وامید و برنامه‌های تحول‌آفرین و اثربخش وزارت آموزش‌ و پرورش، زمینه­ لازم برای ترسیم و تبیین جایگاه «تربیت» و«امور تربیتی»و بزرگداشت باشکوه سالروز تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی را فراهم آورند و ایران اسلامی را در این هفته، تبدیل به قلبی تپنده برای تربیت نمایند.

امید است با تکیه‌ برسیاست‌های ابلاغی مقام معظّم رهبریمدظلّه‌العالی در زمینه‌ پرورش و فرهنگ و نیز باتکیه برخردجمعی وتلاش‌های مستمر نیروهای متخصص، فهیم وفکور در آموزش‌ و پرورش از سویی وحمایت‌های اندیشمندانه وهمه جانبه ­تمامی اصحاب اندیشه و قلم از سویی دیگر، به اهداف درخور توجّهی در حوزه­ پرورشی وفرهنگی دست‌یابیم».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید