کاربرد کارگروه جدید اصلاح طلبان؛ از موضوعات«شهری» تاسازوکارتعامل بادولت

  • سیاسی
  • سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ۹:۴۸
    کد خبر :232757

حق شناس، جزئیات تشکیل «کارگروه» اصلاح طلبان متشکل از اعضای شورای شهر تهران، اعضای مجمع نمایندگان تهران و برخی اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات را اعلام کرد.
محمدجواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به جزئیات تشکیل«کارگروه»اصلاح طلبان، متشکل از اعضای شورای شهر تهران، اعضای مجمع نمایندگان تهران و برخی اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان اظهار داشت: در ابتدای شکل گیری شورای شهر پنجم، در نشستی بر اصل لزوم هماهنگی میان حوزه های تصمیم سازی و تصمیم گیری منتخبین مردم تاکید شد. بر همین اساس، پیش از آغاز رسمی فعالیت شورای شهر تهران، محسن هاشمی، حسن رسولی و ابراهیم امینی به نمایندگی از شورای شهر، برای برگزاری جلساتی با مجمع نمایندگان تهران و پیگیری مباحث مشترک فی مابین، معرفی شدند.

به گزارش مهر، وی افزود: پس از رسمی شدن فعالیت شورای شهر تهران، این روند با دعوت از «محمدرضا عارف» رئیس مجمع نمایندگان تهران، کامل تر شد. ۲۱ عضو شورای شهر تهران و ۳۰ عضو فراکسیون امید مجلس، نشست ۵۱ نفره ای را شکل دادند که بنایش بر گفتگو و تفاهم، پیرامون امور مختلف بود. همان زمان تاکید شد که این نشست مشترک به کارش ادامه بدهد. هم اکنون هم برگزاری این جلسات به طور مستمر ادامه دارد.

حق شناس اضافه کرد: این کارگروه، بنا به ضرورت و در صورت تشخیص، از اعضای هیئت رئیسه شورای عالی اصلاح طلبان هم برای حضور در جلسات دعوت می کند. در مجموع، ترکیب اصلی این کارگروه، متشکل از اعضای شورای شهر تهران و اعضای مجمع نمایندگان تهران است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عمدتا چه موضوعاتی در این کارگروه مطرح می شود گفت: جلسات این کارگروه معمولا با دستور خاص قبلی تشکیل می شود مباحث این جلسات، بیشتر مربوط به امور شهری و اجتماعی است.

حق شناس تصریح کرد: مباحث مطروحه در این جلسات، منجر تصمیم سازی می شود و اگر پیگیری لازم باشد، از طریق دو رکن موجود در کارگروه یعنی شورای شهر و مجمع نمایندگان تهران دنبال خواهد شد.

حق شناس در حالی موضوعات «اجتماعی» و «شهری» را محور بحث های مطروحه در کارگروه جدید اصلاح طلبان عنوان کرده که «محمدرضا عارف» رئیس مجمع نمایندگان تهران امروز در گفتگویی اظهار داشت: درحال‌حاضر کارگروهی از اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری، فراکسیون امید و شورای شهر تشکیل داده‌ایم که در زمینه ‌«سازوکار تعامل با دولت» و «جریان‌های سیاسی» و «احزاب و گروه‌ها» کار می‌کند و امیدوارم به جمع‌بندی خوبی برسیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید