حریق در انبار مصالح ساختمانی

  • حوادث
  • سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ۹:۳۰
    کد خبر :232715

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در ساختمانی در بلوار ارتش خبر داد که محل نگهداری مصالح ساختمانی بود.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره، اظهار کرد: ساعت 23:09 شب گذشته (دوشنبه) یک مورد آتش سوزی در انبار کالا واقع در بلوار ارتش به سامانه 125 آتش نشانی اعلام شد و شش ایستگاه به همراه نردبان، بالابر، خودروی تجهیزات تنفسی و تانکرهای آب به محل اعزام شدند و حدود سه ‌دقیقه بعد در آن جا حضور پیدا کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ، ‌اضافه کرد: این حادثه در یک ساختمان دو طبقه که یک طبقه زیرزمین هم داشت، رخ داد. در طبقه همکف ساختمان چند باب مغازه و در طبقه اول نیز دو باب انبار بزرگ جمعا به وسعت حدود 350 متر وجود داشت و در طبقه منفی یک نیز یک انبار 100 متری قرار داشت که در آنها مصالح ساختمانی به ویژه‌ مواد شیمیایی قابل اشتعال و ظروف تینر و رنگ در حجم‌های مختلف وجود داشت. در پشت بام ساختمان نیز با مصالح اولیه و غیر استاندارد انبار بزرگی ساخته شده بود که در این انبار نیز از این مواد وجود داشت. البته در این بخش حجم زیادی لوله‌های پلاستیکی و پلی ایتلین نیز به صورت ناایمن نگهداری می‌شد.

وی در ادامه‌ ‌اضافه کرد: وقتی آتش نشانان به محل حادثه رسیدند طبقه بالای همکف کاملا شعله ور شده بود و در دقایق اولیه صدای انفجارهای کوچک که احتمالا ناشی از کپسول‌ها و اسپری ها بود شنیده می‌شد که منجر به گسترش آتش سوزی شده بودد. ارتفاع شعله‌ها بسیار زیاد بود و آتش مقداری به طبقه اول سرایت کرده بود. همچنین از طریق داکت‌ها حجم زیادی از آتش به طبقه منهای یک ریخته شده بود و باعث شد در آن قسمت نیز آتش شعله ور شود. آن بخشی که در پشت بام ساخته شده بود نیز کاملا شعله ور بود و در حال‌ سرایت به ساختمان‌های مجاور بود.

ملکی اضافه کرد که آتش نشانان با نردبان‌های هیدرولیکی و دستی از دو طرف عملیات اطفای حریق را آغاز کردند و نفوذ به طبقه منفی یک را نیز در دستور کار خود قرار دادند و موفق به کنترل آتش شدند و از سرایت این آتش سوزی به اطراف جلوگیری به عمل آوردند.

وی با اشاره به این که این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی در بر نداشت، خاطر نشان کرد: پس از تخلیه دود و ایمن سازی یک تیم از روی احتیاط در محل حادثه باقی‌ مانده که این کار یکی از تاکتیک‌های عملیاتی است که معمولا در حریق‌های بزرگ اتفاق می افتد و چند ساعت بعد از کنترل آتش تیم احتیاط در محل باقی می مانند.

ملکی همچنین در خاتمه توصیه کرد: افرادی که اقدام به خرید و نگهداری چنین وسایلی از جمله رنگ و تینر می‌کنند حتما تمهیدات ایمنی را نیز در نظر داشته باشند و حتما توجه داشته باشند زیرا درجه حرارت جایی که این وسایل نگه داری می‌شود، مهم است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید