تجهیز ۱۲ هزار مدرسه برای اسکان نوروزی فرهنگیان

    کد خبر :232687

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فرهنگیان قادر به استفاده از هتل‌ها با تعرفه بالا در ایام نوروز نیستند، از تجهیز ۱۲هزار مدرسه برای اسکان نوروزی فرهنگیان خبر داد.

به گزارش ایسنا، گودرز کریمی‌فر گفت: اسکان موقت نوروزی را در دستور کار قرار داده ایم و با ۳۴۵ مرکز رفاهی و خانه معلم، ۳۰۰ اردوگاه تفریحی با سوئیت های مجهز و ۵۰ پردیس دانشگاهی فرهنگیان و تجهیز ۱۲ هزار مدرسه در سراسر کشور آماده پذیرایی از فرهنگیان هستیم.

وی اولویت نخست را مراکز رفاهی و خانه های معلم عنوان کرد و ادامه داد: برای فرهنگیان هیچگونه افزایش تعرفه‌ای نداریم. در راستای افزایش منزلت اجتماعی فرهنگیان و طیب خاطر در جامعه فرهنگیان و پیش بینی آمار ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری این قشر در میان مسافران نوروزی مدارس را تجهیز کرده ایم.

کریمی فر که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد اظهار کرد: وظیفه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است. ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار فرهنگی در پروسه‌ای ۱۵ روزه قصد سفر دارند و اگر آموزش و پورش در پروسه رفاهی به این قضیه توجه نکند، آیا هتل ها و مراکز اسکان پاسخگوی این قشر هست؟.

وی اضافه کرد: با توجه به تعرفه هتل ها، مگر فرهنگیان می توانند از این مراکز استفاده کنند؛ لذا خانه های معلم با امکانات ناب و تاپ برای فرهنگیان پیش بینی کرده است. ما یکسری شاخصه و انگاره را تعریف کرده ایم تا مراکز این شاخص ها را کسب کنند.

کریمی‌فر با این ادعا که شایستگی اسکان نوروزی را برای فرهنگیان تعریف کرده‌ایم، ادامه داد: برای رفاه حال فرهنگیان این مراکز در همه استان ها پیش بینی شده است. ضمن اینکه مردم در ایام نوروز در کنار پارک ها نیز چادر می زنند و ما تدبیری اندیشیده ایم که فرهنگیان در خانه‌های معلم یا پردیس ها اسکان یابند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید