استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

وجود مشکلات توپوگرافی فرودگاهی در استان‌های مختلف

    کد خبر :232365

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج و جانباختن جمعی از هموطنان و نیروهای علمی و اقتصادی تاکید کرد: مشکلات توپوگرافی فرودگاهی در استان های مختلف وجود دارد و باید در گذشته جانمایی مناسبی در حوزه فرودگاه های کشور با در نظر گرفتن تجهیز مناسب انجام می شد.

به گزارش ایسنا، علی محمد احمدی در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه دلیل سقوط هواپیمای تهران- یاسوج مشخص نشده است، افزود: موضوع سقوط هواپیما باید به نحو تخصصی و توسط متولیان کارشناس بررسی شود و اظهار نظر در رابطه با علت سقوط آن صحیح نیست.

وی ادامه داد: باید تلاش مضاعفی داشته باشیم و با پیگیری های مجموعه مدیریت استان تلاش شود که فرودگاه یاسوج مجهزتر شود و حوزه راه را نیز تقویت کنیم که با تحقق توسعه این بخش ها، استان تقویت شود و بخش خصوصی نقش مهمی در این راستا دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فعالیت‌های اصولی و آمایشی نکردن در اقدامات گذشته را از حوزه های مشکل ساز در حوزه زیرساختها دانست و بیان کرد: فرودگاه یاسوج توسعه و تجهیز مناسبی داشته و اخیرا ۳۰ میلیارد تومان در آن هزینه شده است.

احمدی بیان کرد: ایجاد شرکت مدیریت توسعه صادرات در استان با هدفگذاری خروجی مناسب، به رشد صادرات غیر نفتی استان کمک میکند.

وی بر شناسایی و ظرفیت سازی در حوزه مزیت‌های استان تاکید و اظهارکرد: ایجاد ارزش افزوده با استفاده از ظرفیت های احصا شده و هلدینگی ضروری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوع خوشه های تولید، خاطرنشان کرد: باید دید در این بازه زمانی چه تعریفی از خوشه وجود دارد و این موضوع چگونه و با چه چارچوبی تعریف تعریف شده است. همچنین باید پکیج دقیقی از آن تعریف و هدفگذاری های خوشه در استان انجام و کمک شود که پکیج توسعه صادراتی ما تکمیل شود.

وی ادامه داد: باید توجه مناسبی به توسعه صادرات غیر نفتی شود تا این حوزه رشد یافته و به پویایی برسد. باید از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی و توانایی های پژوهشی برای تحقق برنامه های توسعه صادرات غیر نفتی استان استفاده شود.

احمدی با اشاره به مشکلات یکی از تونلهای موجود در مسیر “بابامیدان به یاسوج” بر رفع مشکلات این تونل تاکید کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر استفاده از توانایی سرمایه گذاران در توسعه صادرات استان تاکید کرد و گفت: همچنین مسیر ارتباط هوایی در استان بهبود خواهد یافت.

احمدی با تاکید بر پیشبرد اهداف توسعه در استان، اضافه کرد: جامعه ای که هدفمند باشد بی شک عقب نشینی نمی کند. اراده و اهتمام به جهش اقتصادی استان کمک می کند و در همین راستا باید زیرساخت ها توسعه یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید