سرمایه‌گذاران بازار طلا مراقب باشند

    کد خبر :232318

تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون نسبت به ادامه روند صعودی ارزش دلار در بازارهای جهانی و تاثیر آن بر قیمت طلا هشدار داده است.

ادامه روند صعودی ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای جهانی موجب شد تا قیمت طلا در هفته گذشته با بیشترین کاهش هفتگی از ابتدای سال 2018 روبرو شود.

بر اساس این گزارش گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا داشته است.

فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین گزارش خود به کنگره اعلام کرده است که فشارهای تورمی احتمالا طی ماه های آینده نیز ادامه خواهد یافت و این مساله در نهایت منجر به افزایش تدریجی نرخ بهره خواهد شد.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه اف سی استون تاکید کرد: در کوتاه مدت نسبت به قیمت طلا کاملا محتاط خواهیم بود چرا که روند صعودی ارزش دلار هنوز ادامه دارد. نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا نیز با افزایش روبرو شده و این مساله می تواند فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کند.

نخستین نشست فدرال رزرو با ریاست پاول قرار است 20 و 21 مارس برگزار شود. پیش بینی می شود فدرال رزرو برای نخستین بار در سال 2018 میلادی نرخ بهره را در این نشست افزایش دهد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید