مشاور رئیس امداد و نجات هلال احمر:

از 9 نفر صعودکننده به محل سقوط پرواز تهران- یاسوج خبری نیست

    کد خبر :232246

مشاور رئیس امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: خبری از 9 نفر مردمی که بدون هماهنگی به ارتفاعات دنا صعود کردند در دست نیست.

مسعود مثنوی در گفت و گو با ایسنا افزود: دیروز نیروهای امدادی از صعود 9 نفر(محیطبان و شکارچی) به محل سقوط پرواز تهران- یاسوج جلوگیری کردند اما این افراد به تذکرات ما توجه نکردند. این مساله را بصورت کتبی به مسئولان استان و فرماندار گزارش داده ایم.

وی اظهارکرد: نیروهای امدادی که به ارتفاعات 3100 متری رفته‌اند اعلام کردند که رد پایی از این 9 نفر دیده‌اند اما بعید به نظر می رسد که بالاتر رفته باشند چراکه ارتفاع برف در ارتفاعات دنا زیاد است.

نماینده سازمان امداد و نجات هلال احمر در شهر سی سخت خاطرنشان کرد: ارتباط با این افراد قطع شده و تاکنون هیچ تماسی با نیروهای امدادی نداشته‌اند. تیم های پشتیبان که در حال ایجاد کمپ در ارتفاعات دنا هستند گفته شده که در منطقه به جستجوی این 9 نفر نیز بپردازند و اگر پیدا شدند به ما گزارش دهند.

وی در خصوص تیم های ارزیاب اعزامی به محل حادثه پرواز تهران – یاسوج در ارتفاعات دنا ادامه داد: طی سه مرحله تیم ها با بالگردها به منطقه اعزام شدند که در یک مرحله تا نزدیکی محل هواپیما رفتند اما به علت بارش حدود 2 متری برف و وزش باد شدید نتوانستند فرود بیایند. میزان برف در محل حادثه طوری بود که تیم های اعزامی با چشم نتوانستند لاشه هواپیما را ببینند.

مشاور رئیس امداد و نجات هلال احمر عنوان کرد: تیم 6 نفره ارزیاب از نیروهای هیمالیا نورد، ارتش و کوهنوردی در ارتفاع 3100متری ارتفاعات دنا پیاده شدند و در حال حرکت به سمت لاشه هواپیما هستند که کار ارزیابی را انجام دهند.

مثنوی تاکید کرد: یک تیم پشتیبانی با امکانات و تجهیزات لازم نیز در حال اعزام به منطقه هستند که در ارتفاع 3100 پیاده شوند و سپس به صورت پیاده به سمت کمپ شماره 2 در ارتفاع 3800 متری بروند و مستقر شوند تا تیم ارزیاب اعزامی به محل لاشه هواپیما را پشتیبانی کنند.

وی بیان کرد: تا موقع مشخص شدن وضعیت و شرایط منطقه محل حادثه پرواز تهران- یاسوج هیچ گونه عملیاتی از طرف شمال منطقه صورت نمی‌گیرد تا اینکه تیم ارزیاب، تصاویر، جی پی اس و وضعیت منطقه و میزان برف را به پایین انتقال دهند و پس از بررسی در صورتی که شرایط مساعد باشد برای جستجو و انتقال اجساد اقدام می‌کنیم.

مشاور رئیس امداد و نجات هلال احمر تصریح کرد: طبق پیش بینی ها احتمال دارد روز پنجشنبه و جمعه هوای ارتفاعات دنا مساعد باشد که در این صورت عملیات جستجو از جبهه جنوب و یا هر دو جبهه شمال و جنوب آغاز خواهد شد.

مثنوی اضافه کرد: امروز کمپ هایی در ارتفاعات دنا ایجاد خواهد شد و همچنین محل هایی برای فرود بالگردها تعیین می شود که در صورت عملیات برای جستجو کارها به خوبی پیش رود تا وقتی وضعیت جوی مساعد شد با اطلاعات کامل بتوانیم هلی برد نیرو انجام دهیم و با زنجیره انسانی برای انتقال اجساد اقدام کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید