امکان انتقال اجساد و قطعات هواپیما از طریق هلی‌کوپتر فراهم شد

    کد خبر :232117

نماینده مردم دنا از کشف مسیر جدید برای صعود به ارتفاعات دنا خبر داد و گفت: مسیر جدید امکان رفت و برگشت با هلی کوپتر را دارد و تنها یک مسیر کوتاه پیاده‌روی خواهد شد بنابراین انتقال پیکرها و لاشه هواپیما از طریق هلی‌برن و هلی‌کوپتر وجود دارد.
غلام‌محمد زارعی با اشاره به شروع عملیات تفحص لاشه هواپیمای atr و پیکرهای سرنشینان این هواپیما از امروز گفت: به رغم بارش‌های برف و باران عملیات برای جستجو متوقف نشد و در این دو روز برنامه‌ریزی‌هایی برای انتخاب مسیر بهتر برای رسیدن به نقطه وقوع سانحه انجام شده است.

به گزارش نامه نیوز وی افزود: مسیر قبلی صعود به نقطه وقوع سانحه در ارتفاعات دنا بسیار زمان‌بر بود باید یک مسیر هفت ساعته به صورت زمینی و پیاده طی می‌شد اما امروز به مسیر نزدیک‌تری و مساعدتری دست پیدا کردیم.

زارعی گفت: عمده مسیر جدید امکان رفت و برگشت با هلی کوپتر را دارد و تنها یک مسیر کوتاه پیاده‌روی خواهد شد بنابراین انتقال پیکرها و لاشه هواپیما از طریق هلی‌برن و هلی‌کوپتر وجود دارد.

وی همچنین درباره پیکرهایی که یافت شده اظهار داشت: نمی‌توان ادعا کرد که 32 پیکر یافت شده است و در این باره نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد.

نماینده مردم دنا با بیان اینکه امروز با مشکل جدیدی در نقطه وقوع سانحه روبرو هستیم، تاکید کرد: در حال حاضر برف در ارتفاعات دنا حداقل به 2 متر رسیده است و پیکرها و لاشه هواپیما زیر برف 2 متری مدفون شده است و حال اینکه زیر این برف هم یخ بسته است بنابراین کار جستجو برای کشف قطعات لاشه هواپیما و سرنشینان بسیار سخت شده است.

زارعی تاکید کرد: از روز چهارشنبه تا هفته آینده بارندگی متوقف خواهد شد بنابراین امکان این وجود دارد که در این چند روز که شرایط جوی مساعدتر است دسترسی بهتری به منطقه داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید