ایرانی الاصل ها در یگان ۸۲۰۰ اسرائیل چه می کنند؟

    کد خبر :231980

یکی از افسران بلند پایه در مرکز اطلاعات نظام ارتش اسرائیل که به دلیل حساسیت موضوع نام او فاش نشد، در دیدار با تعدادی از تحلیلگران رسانه های عبری گفت:چالش بزرگی که در برابر یگان ۸۲۰۰ ارتش قرار دارد، جمع آوری اطلاعات در مورد ایران است که جمعیت آن به بیش از ۸۰میلیون نفر می رسد.

به گزارش روزنامه رای الیوم؛ به عقیده تحلیلگر مسائل نظامی در وبگاه عبری «والا»، این یگان در جهت جمع آوری اطلاعاتی در مورد برنامه های هسته ای ایران فعالیت نمی کند، بلکه عناصر آن در پی فهم استراتژی جمهوری اسلامی و شناخت تفاصیل دقیق اقدامات سپاه پاسداران به اضافه فعالیت های منطقه ایران هستند.

به گفته افسر اسرائیلی، در جنگهای پیش رو، اسرائیل با موشکهای زمین به هوای ساخت ایران به اضافه سامانه های دفاعی هوایی و موشکهایی که از سمت سواحل به دریا پرتاب می شوند، مواجه خواهد شد.

افسر اسرائیلی در ادامه صحبتهایش با روزنامه نگاران اسرائیلی اقرار کرد که ایران از حیث پیشرفت تکنولوژی دولت بزرگی محسوب می شود که جنگ الکترونیک با آن با دیگر جنگهایی که دولت عبری در وطن عربی وارد آن شده، متفاوت است؛ چرا که از جهت سلاحهایی که در اختیار دارد و همچنین تکنولوژی پیشرفته اش، در بالاتریت پله نردبان دشمنان اسرائیل ایستاده است. علاوه بر این، مسئول اسرائیلی بر این نکته تاکید کرد که جنگ سایبری می تواند تحولات مهمی را در ایران ایجاد کند، بی آنکه تفصیل بیشتری در این باره ارائه دهد.

افسر اسرائیلی همچنین مدعی شد یگان 8200 با مشارکت یگان دفاعی دولت عبری موفق به خنثی نمودن حمله سایبری ایران به دفاتر حکومتی در تل آویو شده است. بخش بزرگی از نیروهای فعال در این یگان با زبان فارسی و عربی اشنایی کامل دارند و تعداد زیادی از آنها بیش از دو دهه پیش به اسرائیل مهاجرت کرده و یا نسب آنها به خانواده های اصیل ایرانی می رسد!

این مرکز اطلاعاتی معتبرترین دستگاههای جاسوسی اسرائیلی محسوب شده و یگان 8200در منشورهای نظامی اسرائیل بعنوان یگان مرکزی مسئول رهبری جنگ الکترونیک در ارتش اسرائیل شناخته می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید