شکایت نیکوزیا از آنکارا به شورای امنیت سازمان ملل

    کد خبر :231953

دولت جمهوری قبرس در یاداشتی به شورای امنیت سازمان ملل متحد، به نقض حریم هوایی و دریایی خود توسط ترکیه، اعتراض و از آنکارا شکایت کرد.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رسمی قبرس (سینا) از نیکوزیا، نماینده قبرس (بخش جنوبی و یونانی نشین) در سازمان ملل متحد، شکایت کشورش را از نقض حریم هوایی آن توسط جنگنده های ارتش ترکیه و به مخاطره انداختن پروازهای شرکت های هواپیمایی مسافربری و همچنین اعلام منطقه تردد ممنوع و محاصره سواحل قبرس توسط ناوهای نیروی دریایی ترکیه را در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد تحویل داد که به عنوان سند در این نهاد ثبت گردید.
‘کورنیلیو’ نماینده دائم قبرس در سازمان ملل متحد پس از تحویل نامه اعتراضی دولت کشورش به دبیرکل این نهاد، گفت: دولت قبرس در این نامه به استفاده هواپیماهای جنگنده و مسافربری ترکیه از فرودگاه های بخش شمالی و ترک نشین قبرس نیز اعتراض کرده است.
وی افزود: دراین نامه اعتراضی به اقدامات و مانع تراشی های ترکیه در راه ازسرگیری مذاکرات روند حل مساله قبرس و وحدت دو بخش این جزیره و دامن زدن آنکارا به تنش در منطقه دریای مدیترانه و اژه، اعتراض شدید شده است.
دولت قبرس در این نامه اعتراض آمیز، از شورای امنیت خواسته است تا با اقدام سریع، مانع تنش آفرینی ترکیه در این منطقه گردد و از نقض مکرر حریم هوایی قبرس که پروازهای هواپیماهای مسافربری را به مخاطره می اندازد، دست بردارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید