در شورای حفظ منابع آب جویبار مطرح شد؛

امسال خشکسال ترین سال در کشور است

    کد خبر :231698

مدیر آب منطقه ای قائمشهر و جویبار گفت: امسال جزو خشکسال ترین سال های دهه های گذشته است.

به گزارش مهر، هادی نیک اختر پیش ازظهر یکشنبه در جلسه شورای حفظ منابع آب کشاورزی جویبار با بیان اینکه اگر نگاه خوش بینانه به بارش های نزولات جوی در سالجاری داشته باشیم،جزو خشکترین سالهای دهه های گذشته در کشور خواهدبود، گفت: مشکل و معضل کم آبی در کشور موارد و مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه انتقال آب میان حوزه های سد البرز به جویبار در سال ۹۶ عملیاتی شد ، افزود: لایروبی آب بندان ها از اعتبارات دولتی و مشارکت مردم انجام شده و تاکنون ۸۰ درصد آب بندانهای شهرستان آبیاری شده است.

نیک اختر از لایروبی انهار از سال ۹۴ خبر داد و گفت: لایروبی زهکشی روستاهای پایین دست که در فصل کم آبی با مشکل مواجه اند نیز انجام شده است.

مدیر آب منطقه ای شهرستان های قائمشهر و جویبار با اعلام اینکه احداث کانال سد البرز علی رغم کمبود اعتبارات درحال انجام است، خاطرنشان کرد: نهایی کردن سد لاستیکی منطقه لاریم شهرستان نیز تا اواسط فرودین صورت می گیرد.

وی با تاکید براینکه تمامی این اقدامات در خصوص مقابله با کم آبی در استان صورت گرفته است ، تصریح کرد: دهیاران وشوراهای روستاها باید اطلاع رسانی کافی با بحران کم آب داشته باشند ودر بخش گیلخوران شهرستان جویبار در سال زراعی جدید از سد شهید رجایی آب نخواهیم داشت.

نیک اختر با گلایه از دیر تخم و شیار کردن زمین های شالیزاری شهرستان جویبار گفت: علی رغم تمام تاکیدات کم آبی در جلسات شورای حفظ منابع آب کشاورزی آب تخت زمینها در مناطق پایین دست جویبار با ذخیره آب زمستان انجام نشده است.

وی بیان کرد: بحران کم آبی در این شهرستان بسیار جدی بوده و مسئولان و کشاورزان باید به این مسئله توجه کافی داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید