میرزایی نیکو: امیدوارم دولت بالای ۸۰ درصد بودجه مترو را تخصیص دهد

    کد خبر :231648

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: یکی از مصوبات بسیار خوب بودجه ۹۷ توجه به بحث زیرساخت‌ها و تصویب بودجه دو میلیارد دلاری از اعتبارات فاینانس برای مترو و طرح کاهش آلودگی هوا بود. این بودجه اگر تحقق یابد بخش عمده‌ای از مشکلات حمل و نقل، ترافیک و مسائل زیست محیطی حل خواهد شد.

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اختصاص دو میلیارد دلار از اعتبارات فاینانس در بودجه ۹۷ به مترو و طرح‌های کاهش آلودگی هوا، بیان کرد: یکی از مصوبات بسیار خوب مجلس در بودجه ۹۷ توجه به بحث زیرساخت‌ها و تصویب بودجه لازم در این زمینه بود. تاکنون نیز در این زمینه ردیف‌هایی موجود بود اما این مبالغ خیلی نامشخص بود و تحقق پیدا نمی کرد. ولی امیدوارم امسال این رقم به طور واقعی در اختیار مجموعه قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: مترو یکی از مهم‌ترین زیر ساخت‌های کشور است. اگر این میزان تحقق یابد کمک شایانی به رفع مشکلات حمل و نقل و ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی خواهد شد. نکته اصلی این است که این امر منجر به راه افتادن فعالیت و دربرگرفتن اشتغال با زدن کارگاه ها و تعریف خط جدید می شود.

میرزایی نیکو در خصوص قطار حومه تهران بیان کرد: برای قطار پردیس- تهران و هم چنین تهران به ورامین و اسلام شهر نیز ردیف مشخصی دیده شده است که ان‌شاءالله اجرایی شود.

نماینده مردم دماوند در مجلس در پایان گفت: امیدوارم آقای نوبخت عنایت ویژه‌ای به این مسائل اساسی داشته باشد و این بودجه بالای ۷۰ الی ۸۰ درصد تخصیص یابد. اما زمانی که ناظر بودم همیشه کمتر از ۵۰ درصد تحقق یافته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید