جدال داغ فقهی در عربستان بر سر این موضوع: زنان می توانند به زیارت قبور بروند یا نه؟

    کد خبر :231504

روزنامه عکاظ چاپ ریاض نوشت: درخواست هایی در مورد دادن اجازه به زنان برای زیارت قبور، جدال فقهی گسترده ای را برانگیخته است و موافقان با این مساله در شبکه های اجتماعی سعودی بحث و مناقشه ای تحت عنوان«باید به زنان اجازه زیارت قبور بدهیم» به راه انداخته اند.

به گزارش بازتاب؛ این روزنامه در ادامه آورده است: این جریان زمانی به اوج خود رسید که برخی فقهای سعودی از این امر حمایت کرده و یکی از قضات سابق عضو مجلس شورای سعودی به نام عیسی غیث بر مجاز بودن زیارت قبور برای زنان، با حفظ شروط و نفی موانع تاکید کرد.

غیث در حساب توئیتر خود در این باره نوشت: امیدوارم با رعایت ضوابطی دقیق که مصلحت عمومی را رعایت کرده این اجازه به زودی به زنان داده شود، تا ضرری که محرومیت زنان از حضور در مراسم دفن نزدیکانشان دارد، برطرف شود.

یکی از کارشناسان مسائل زنان در دانشگاه «حائل» عربستان، در این باره می گوید:«اکثر علما و فقها زیارت قبور را برای زنان جایز می دانند و در این مورد تفاوتی بین زنان و مردان قائل نیستند».

در مقابل، به گفته عضو هیئت علمای بزرگ ریاض سخنان افرادی که نظر علما و فقها در این باره را «مباح» ذکر می کنند، کذب محض است و علما در این رابطه قائل به جواز زیارت قبور برای زنان نیستند.

وی با استناد به سخنی از پیامبر (ص)، این مساله را حرام شمرده و سوال می کند:«پس چطور کسی می تواند قائل به جواز زیارت قبور برای زنان شود؟»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید