تهران؛ میزبان کنگره زنان موفق شد

فاطمه رفسنجانی تاکیدکرد: لزوم آگاهی زنان از موقعیت اجتماعی و منافع خود

    کد خبر :231403

رئیس انجمن همبستگی زنان و رئیس شورای راهبردی کنگره زنان موفق ایران از برگزاری «دومین کنگره تخصصی زنان موفق ایران» مقارن با روز جهانی زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد.

به گزارش ایسنا، فاطمه هاشمی رفسنجانی افزود: دومین کنگره تخصصی زنان موفق ایران با حضور جمع کثیری از بانوان موفق و با نگاه ویژه به توانمندسازی زنان در جامعه و با دعوت از متخصصین و فعالان حوزه زنان 17 اسفند 96 مقارن با روز جهانی زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با حمایت وزارتخانه ها و سازمان‌های مختلف از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، شورای اسلامی شهر تهران و دانشگاه های معتبر کشور، در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: زنان مطالعه زیادی برای حوزه خودشان نداشتند ما باید زنان موفقی در جامعه داشته باشیم که نسبت به حق و حقوق خودشان آگاه باشند و جایگاه واقعی بانوان ایرانی را به دنیا معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: ما باید بپذیریم که بانوان کشورمان به جایگاه قابل توجهی دست پیدا کرده اند و می بایست ضمن اعتماد به آنان، بسترهای مناسب برای حضور بیشتر بانوان در پست های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و سایر پست های مدیریتی با توجه به شایسته سالاری فراهم شود.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست های جمهوری اسلامی ایران، خصوصا امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و اهمیت مسائل بانوان در کشور، بی شک این رویداد بزرگ فرهنگی نقش بسزا و ارزشمندی در افزایش توانمندی ها و استعدادهای بانوان کشور و افزایش نقش آفرینی مدیریتی بانوان درجامعه خواهد داشت.

وی افزود: زنان به عنوان عامل پرورش و رشد نیروی کار، در جریان بهره‌وری و تولید ناخالص ملی سهم دارند و این ارزش افزوده با سرمایه‌گذاری در اطلاعات، دانش‌ها، نگرش‌ها و مهارت‌های زنان محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: وضع کلی بانوان ایرانی در حال حاضر، ما را به این نتیجه می رساند که در مجموع، زنان ایرانی در دوران بعد از انقلاب در مسیر رشد قرار گرفته و ورود موفقی به بسیاری از عرصه های اجتماعی داشته اند، حضور پررنگ زنان در عرصه های سیاسی و اجتماعی می تواند سیاست‌های جاری را تغییر دهد تا سطوح مدیریت زنان افزایش یابد.

وی در ادامه با توجه به موقعیت اجتماعی بانوان کشورمان، افزود: ابتدا باید زنان را از موقعیت اجتماعی و منافع خود آگاه ساخت و آموزشهای لازم را به منظور کسب مهارتها و توانمند سازی آنان انجام داد.

وی افزود: کنگره تخصصی زنان موفق ایران در تلاش است تا با برگزاری این رویداد بتواند ضمن فراهم سازی فرصتی مغتنم در جهت بهره مندی مستمر و نهادمند ازحضور بانوان موفق در جامعه و افزایش بهره وری حضور آنان در حوزه های مختلف جامعه با تعامل وهمکاری سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در سطح ملی در راستای اهداف این رویداد از جمله: افزایش اعتماد به توانمندی ها و استعدادهای بانوان کشور، انتقال تجربیات بانوان موفق در سطوح ملی گام بردارند.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: پدرم تاکید داشتند که انقلاب اسلامی خدمت بزرگی به زنان کرده است. البته این دیدگاه به این معنا نیست که پیش از انقلاب زنان فعالیت اجتماعی نداشتند، اما در آن زمان به علت بافت جامعه زمینه برای حضور زنان محدود بود، حتی برخی خانواده ها دیدگاه‌های ارتجاعی داشتند و اجازه مدرسه رفتن به فرزندان خود نمی‌دادند.

هاشمی در ادامه گفت: به اعتقاد پدرم یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایجاد فرصت برای زنان برای شناسایی توانایی‌هایشان بوده است و آنان توانسته اند تا حدودی از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره به منظور افزایش حضور زنان در عرصه های مختلف فعالیت در جامعه تاکید می کردند که «با استناد مدارک قرآنی و روایی ثابت کردند که زنان می توانند در همه زمینه های جامعه حضور داشته باشند.»

وی تاکید می کند: آیت الله هاشمی در همه دوره های زندگی خود، در مورد توانمندی های زنان نقشی بسیار تاثیرگذار و تعیین کننده در بهبود نگرش نسبت به زنان و باور توانمندی های این قشر عهده دار شد که این مسئله بیشترین نمود را در خانواده وی به همراه داشت.

فاطمه هاشمی با بیان اینکه می توان پدرم را از حامیان اصلی جنبش زنان در ایران قلمداد کرد، می گوید: فعالان امور زنان همواره حضور و نقش وی را در فعالیت های خود به عنوان پشتوانه ای قدرتمند مورد بهره برداری قرار دادند که امید می رود این میراث گرانقدر در مجموعه فعالیت های زنان بتواند تاثیرگذاری خود را تداوم بخشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: برای رسیدگی به فعالیت بانوان راه زیادی طی شده است و به نظر می رسد تا تکیه زدن آنان به جایگاه شایسته و بایسته راه درازی در پیش است تا شاهد افزایش نقش آفرینی بانوان درجامعه گام موثری در توسعه و پیشرفت میهن عزیزمان برداشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی کنگره زنان موفق؛‌ هاشمی رفسنجانی اعلام کرد: علاقه مندان و پژوهشگران می‌­توانند با توجه به محورهای کنگره از جمله شناسایی موانع پیش روی نقش آفرینی مدیریتی بانوان در دستگاه اجرایی، بررسی موانع فرهنگی و اجتماعی در عدم حضور بانوان کشور در بخش های مدیریتی، شناسایی راهکارهایی جهت افزایش حضور بانوان در بخش‌های مدیریتی، شناسایی فرصت و تهدیدها در عرصه حضور بانوان در بخش های مدیریتی و…، مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتیwww.topwomeni.ir به دبیرخانه کنگره، ارسال کنند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره های 4-33699093-021و 9-36621318-021 تماس برقرار کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید