وزیر بهداشت:

مسلمانان باور کنند که “قدرت” از مسیر علم و دانش به دست می‌آید

    کد خبر :231395

وزیر بهداشت گفت: امروز اگر مسلمانان با هم باشند و باور کنند که قدرت از مسیر علم و دانش بدست می‌آید، ما می‌توانیم به دوران شکوهمند بازگردیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در نشست منطقه‌ای روسای پزشکی قانونی گفت: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که ظرفیت‌های خوبی داریم و می‌توانیم در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای در سایه گفت‌وگو و تجربه کشورهای اسلامی و منطقه‌ای خودمان بسیار کوشا باشیم.

وی افزود: اسلام ما را آشنا کرد که بهداشت از ایمان منشاء می‌گیرد و خوشحالیم که مسلمانان در سراسر جهان، دانشمندان بزرگی را در حوزه پزشکی مثل ابوعلی سینا به جهان معرفی کردند. امروز اگر مسلمانان با هم باشند و باور کنند که قدرت از مسیر علم و دانش بدست می‌آید، ما می‌توانیم به دوران شکوهمند بازگردیم.

وزیر بهداشت افزود: ایران در طول دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و باوجود تحریم‌ها، بیش از دو دهه است که از اعزام بیماران به خارج از کشور بی‌نیاز است. ما همه رشته‌های طب اعم از تخصص و فوق تخصص را داریم. همچنان که در کشور مصر و کشورهای مختلف دانشمندان بسیاری هستند که باعث فخر عالم هستند.

هاشمی ادامه داد: همچنین در کشور ۹۶ درصد مردم تحت بیمه رایگان هستند و در روستاها نیز همه خدمات رایگان دریافت می‌کنند. ۹۶ درصد داروهای مصرفی کشور تولید داخل است. ۳۵ درصد تجهیزات مورد نیاز را نیز خودمان تولید می‌کنیم و ۲۰۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف علوم پزشکی داریم.

وی افزود: رابطه خوب و موثری با پزشکی قانونی داریم و تا امروز ۳۰۰ نفر از بهترین‌ها در این مجموعه تربیت شدند و کمک‌های موثر در کسب مهارت به فراگیران آموزش طب در حال انجام است.

وی از اقدامات پزشکی قانونی عربستان در فاجعه منا تشکر کرد و گفت: دوران سختی بود ولی همراهی خوبی داشتند.

وزیر بهداشت افزود: در رشته پزشکی قانونی فرصت‌های زیادی وجود دارد. برای اینکه همکاری‌هایمان را در منطقه افزایش دهیم و تبادل دانشجو داشته باشیم، به همدیگر کمک کنیم. می‌توانیم از ظرفیت ایران به دلیل فتاوی متفاوتی که بین روحانیت ما و برخی از کشورها وجود دارد در جهت استفاده از جسد و پیوند اعضا در مورد برخی از کشورها که مضیقه دارند، استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: بانک ژنتیک تشکیل شده است که خیلی خوب است. تصورم این است که اگر پیشنهاد جمع امروز تشکیل مجموعه‌ای فراملی باشد تا بتواند برنامه راهبردی را تعریف کند و از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، بسیار مفید خواهد بود.

وی در پایان با حمایت مجدد از پزشکی قانونی گفت: البته این سازمان مستقل است و زیر نظر قوه قضاییه است ولی اگر کمک بخواهد دریغ نمی‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید