مکزیک رکورددار گردشگری در سال ۲۰۱۷ است

    کد خبر :231156

مقامات گردشگری مکزیک طی یک بیانیه اعلام کردند: با توجه به شمار افرادی که از کشورهای دیگر برای بازدید و گردشگری به مکزیک سفر کرده‌اند، این کشور در سال ۲۰۱۷ رکورددار گردشگری بوده است.

براساس داده‌های موجود، در سال ۲۰۱۷، مکزیک بیش از ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از طریق گردشگری درآمدزایی کرده است؛ این رقم به نسبت سال ۲۰۱۶ با حدود ۸ درصد رشد مواجه بوده است.

مقام ارشد حوزه گردشگری مکزیک در نشست خبری به خبرنگاران اعلام کرد: در سال ۲۰۱۷، ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر از مکزیک دیدن کرده‌اند که این تعداد به نسبت سال ۲۰۱۶، ۱۲ درصد رشد داشته است.

وزیر گردشگری مکزیک می‌گوید: پس از صنعت خودرو، گردشگری مهم‌ترین راه درآمدزایی مکزیک است.

سخنگوی وزیر گردشگری نیز با بیان اینکه باید باز هم در توسعه صنعت گردشگری این کشور گام‌های مثبت برداشته شود، اظهار داشت: امروزه، ۱۰ میلیون نفر از مردم مکزیک از طریق درآمد حاصل از گردشگری زندگی خود را می‌گذرانند.

به گزارش ایسنا، آمار و ارقام موجود نشان می‌دهد، از سال ۲۰۱۲، تولید ناخالص داخلی مکزیک به طور متوسط ۲٫۵ درصد در سال افزایش یافته است.

وزیر گردشگری مکزیک در پایان گفت: بخش گردشگری مکزیک، پیشرفت بی‌سابقه‌ای در توسعه ارائه یک توریسم مدرن، رقابتی و سازگار با محیط زیست را در سال ۲۰۱۷ تجربه کرده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید