1192 مصدوم در حوادث ویژه هفته گذشته/ حوادث ترافیکی، عامل 36 درصد حوادث

  • حوادث
  • شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ۱۱:۲۰
    کد خبر :230872

بر اساس اعلام سخنگوی سازمان اورژانس کشور، در هفته گذشته 323 حادثه ویژه، مجموعا 1192 مصدوم به جا گذاشته و 36 درصد این حوادث مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

مجتبی خالدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در طول هفته گذشته 323 حادثه ویژه در سامانه مرکز مدیریت عملیات بحران ثبت شده گفت: در این حوادث 1192 نفر مصدوم شدند که از این تعداد 1028 نفر توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند و 164 نفر نیز در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه 116 مورد از این حوادث، معادل 36 درصد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است، افزود: همچنین 207 مورد دیگر، معادل 64 درصد مربوط به حوادث غیر ترافیکی بود.

وی با تشریح مهمترین حوادث ویژه ثبت شده گفت: واژگونی اتوبوس (محور تبریز – زنجان) در ۲۹ بهمن و در ساعت ۳:۱۰ بامداد، با مجموعا 29 فوتی و مصدوم، مسمومیت با گاز CO (تبریز – شهرک زعفرانیه) در ۳ اسفند و در ساعت ۰۱:۲۹ بامداد با 10 مصدومی و فوتی، واژگونی ۴۰۵ حامل اتباع افغان (محور دلگان – ایرانشهر) در ۲ اسفند و در ساعت ۰۲:۱۳ بامداد با مجموع 12 مصدوم و فوتی، انحراف اتوبوس (محور آباده – اصفهان) در ۴ اسفند و در ساعت ۰۳:۳۸ بامداد با مجموعا 14 نفر مصدوم و فوتی، واژگونی اتوبوس (محور انار – مهریز) در ۴ اسفند و در ساعت ۶:۰۸، با مجموع 11 مصدوم و فوتی، از مهمترین حوادث هفته گذشته بودند.

خالدی همچنین گفت: در هفته گذشته، ۲۹ مصدوم طی ۲۳ ماموریت، توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۶۲ ماموریت به علت مسمومیت با گازco در سطح کشور در سامانه ثبت حوادث ثبت شده که منجر به اعزام ۹۶ مسموم به مراکز درمانی و درمان سرپایی ۲۷ نفر در محل حادثه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید