خرید اتوبوس، واگن مترو و بازیافت زباله، سه دستاورد سفر نجفی به ورشو

    کد خبر :230866

معاون شهردار تهران دستاوردهای سفر نجفی به ورشو را تشریح کرد و گفت: در حوزه بازیافت زباله، خرید واگن و اتوبوس اتفاقات خوبی در پی این دیدار رخ خواهد داد.

به گزارش ایسنا، مهدی حجت صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای سفر اخیر شهردار تهران و هیات همراه به ورشو پرداخت و گفت: رابطه ایران و لهستان به دلیل وقایع تاریخی گذشته مثبت بوده است، چرا که در جنگ جهانی دوم حدود 120 هزار نفر از آوارگان لهستانی وارد ایران می‌شوند و مردم مهمان دوست ایران نیز از آنها به خوبی میزبانی می‌کنند و این نحوه پذیرایی فوق العاده ایرانیان از آوارگان سبب می‌شود که خاطره خوشی در ذهن لهستانی‌ها از ایرانیان وجود داشته باشد. به گونه‌ای که هنوز با گذشت چند دهه از این واقعه مردم لهستان از ایرانی‌ها به خوبی یاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه لهستان بعد از جنگ جهانی به دو قسمت تقسیم می‌شود اما تنها دو کشور ایران و عثمانی این تقسیم را قبول نمی‌کنند، گفت: خوشبختانه خاطره خوبی از مردم ایران میان لهستانی‌ها وجود دارد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه کشور لهستان صنعتی نیست اما نسبتا پیشرفته است و تجربیات خوبی در حوزه مدیریت شهری دارد، گفت: ورشو در قسمت حمل و نقل سابقه خوبی دارد به گونه‌ای که یک شرکت اتوبوسرانی قوی دارد و همچنین در بحث تولید واگن‌های مترو نیز صنعتی کار می‌کند و معتقدند دارای صنعت کشور آلمان اما با قیمت پایین‌تر هستند.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی دوم شهرداری ورشو اقدام به بازسازی خانه‌ها به تدریج می‌کند، افزود: کیفیت بازسازی مناطق مختلف شهر در آنها بالا است و با اینکه شهر ورشو صدمات زیادی دیده بود اما توانستند نسبت به بازسازی آن اقدام کنند.

حجت با بیان اینکه نظام اداره شهر در ورشو به مانند تهران است و آنها نیز شورای شهر دارند، تصریح کرد: در این مدت با شهردار ورشو، معاونین وی و اتاق بازرگانی که بیش از 50 شرکت مختلف در این جلسه حضور داشتند دیدار کردیم.

وی با بیان اینکه در این سفر از پروژه‌های محیط زیستی و حمل و نقلی ورشو بازدید کردیم، افزود: همچنین با معاون وزیر زیربنایی نیز جلسه داشتیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه مبادله تجربیات دو شهر تهران و ورشو یکی از مهمترین محورهای این سفر بود، گفت: جالب است بدانید شهر ورشو دارای شورای شهری با 60 عضو است که کمیسیون اصلی آنها نظارت بوده و مابقی کمیسیون‌ها به صورت مقطعی و حسب احتیاج شکل می‌گرفتند و جلسات شورا نیز هر دو ماه یکبار بود.

وی با بیان اینکه شهر ورشو بسیار کوچکتر از شهر تهران است و تنها یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد گفت: در این سفر بحث خرید اتوبوس، واگن مترو و انتقال تجربیات بازیافت زباله به طور جد در دستور کار هیات ایرانی قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید