مسئله‌ای به نام «وزارتخانه میراث»

    کد خبر :23070

برنامه پرتغال برای معرفی یک منطقه گردشگری به ایرانیان و بررسی طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیرو طرح نمایندگان مجلس «درباره تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه»، نشستی با حضور اساتید دانشگاه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد؛ در این برنامه نمایندگانی در سازمان میراث فرهنگی حضور داشتند.

سعید شیرکوند معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: فکر نمی‌کنم این طرح از پشتوانه مطالعاتی قوی برخوردار باشد.

همچنین ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان کشور به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و بیان کرد: اکنون ریاست سازمان میراث فرهنگی در مقابل عملکرد خود پاسخگوی مردم نیست؛ در صورتی که اگر این سازمان به وزارتخانه تبدیل شود، او خود را موظف به اجرای برنامه‌ها و پاسخگویی در برابر آنها خواهد دانست.

این هفته همچنین از سوی مدیر گردشگری یکی از مناطق شهر لیسبون در پرتغال، خبر رسید که دولت پرتغال قصد دارد با همکاری ایران همایشی در مشهد و شیراز برگزار کرده و منطقه توریستی «کشکایش» را به مردم ایران معرفی کند؛ به همین منظور هیأتی از این شهرک گردشگری در ماه ژوئن به ایران می‌آیند.

در این هفته مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران با حکم رئیس سازمان میراث فرهنگی تغییر کرد؛ تاکنون حسینی این سمت را برعهده داشت.

همچنین در این هفته خبرگزاری مهر گزارشی درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایلام منتشرکرد و اعلام داشت استاندار ایلام ناامید از حضور سرمایه‌گذاران در این استان است؛ با این وجود سرمایه‌گذاری‌های داخلی همچنان در مناطق گردشگری این استان فعالیت می‌کنند.

در این هفته همچنین از عبدالله انوار تهران‌شناس و مورخ قدردانی و تجلیل شد.

رئیس جامعه تورگردانان ایران همچنین در این هفته در انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: این سازمان گویا صندلی انتظار برخی از مدیران شده است تا آنها مدتی در سازمان میراث فرهنگی بمانند و بعد از مدتی سمت بالاتر بگیرند؛ این موضوع بخش خصوصی را ناراحت می‌کند.

سعید شیرکوند معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی نیز گفت: در سال ۹۶، ۲۰ هتل چهار و پنج ستاره به تعداد هتل‌های کشور افزوده می‌شود؛ از دولت یازدهم تاکنون ۵۵ هتل به ۱۲۵ هتل چهار و پنج ستاره موجود اضافه شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری خارجی در ایران به مدیریت هتلداری معطوف می‌شود. سرمایه‌گذران خارجی به راحتی اقدام به فعالیت نمی‌کنند؛ اول گردشگران به آن کشور رفت و آمد کرده، سپس هتلداران مدیریت بخش‌های گردشگری را به عهده می‌گیرند و پس از آن سرمایه‌گذار راغب به آوردن سرمایه در آن کشور می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید