«خاطرات بچه لاغر» به «روزهای سخت» رسید

    کد خبر :23059

کتاب «دفترچه خاطرات یک بچه لاغر » به جلد چهارم رسید. این اثر که به عنوان پرفروش‌ترین پاورقی نیویورک تایمز منتشر شده، تجربه‌های یک روزنامه‌نگار در حوزه کتاب و اینترنت است.

میترا لبافی، مترجم کتاب «دفترچه خاطرات یک بچه لاغر»، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: «جف کینی» می‌تواند برای خیلی از روزنامه‌نگاران الگو باشد، او مثل یک ژورنالیست حرفه‌ای زمانه خود را درک کرده است و با ظهور اینترنت، به سرعت خود را به این ابزار جدید مسلح می‌کند.

لبافی ادامه داد: کینی با استفاده از کاریکاتور دست به ابتکاری جالب می‌زند، این که فضای کتاب‌های کمیک استریپ را در قالب متن و تصویر پیاده می‌کند تا همان طور که بچه‌ها با یک کلیک می‌توانند متنی کوتاه بخوانند، بتوانند همین قالب را در صفحات کتاب تجربه کنند.

کتاب «روزهای سخت» از دیدگاه نشریاتی مثل واشنگتن پست به‌عنوان یکی از موفق‌ترین مجموعه کتاب‌های کودکان معرفی شده است. مجله تایم ضمن تقدیر از بداهه گویی این اثر، آن را یکی از معدود آثار جهانی موفق در حوزه کتاب کودک می‌داند و هفته‌نامه ناشران جهان، شوخی‌های بداهه آن را ستوده است.

جلد نخست این مجموعه در سال ۱۳۹۰ و با ترجمه همین مترجم منتشر شده بود. جلد دوم و سوم نیز به مرور در سال‌های گذشته ترجمه و از سوی شهر قصه، وارد بازار نشر شده است. «فسقلی‌ها»، «برس جادویی» و «از گیرنده تا فرستنده» نام برخی از آثار میترا لبافی، نویسنده، مترجم و خبرنگار صداوسیماست.

انتشارات شهر قصه، کتاب «روزهای سخت» را در قالب ۱۸۷ صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۸۰ هزار ریال منتشر کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید