دستگاه قضائی با جنایتکاران خیابان پاسداران قاطعانه برخورد کند

  • سیاسی
  • جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ ۱۳:۴۵
    کد خبر :230321

امام جمعه موقت تهران با محکوم کردن اغتشاش ها و آشوب های خیابان پاسداران در روزهای اخیر، خواستار برخورد قاطعانه دستگاه قضائی با جنایتکارانی شد که مرتکب قتل و تعرض به خانه ها، مغازه ها و ماشین های مردم شدند.

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران اظهار داشت: از اقدامات سنجیده و عاقلانه نیروی انتظامی تشکر می کنیم که خوب عمل کردند و مدبرانه به این اغتشاش خاتمه دادند.
وی تاکید کرد: از دستگاه قضائی می خواهیم که با این جنایتکاران که مرتکب قتل و تعرض به خانه ها، مغازه ها و ماشین های مردم شدند، اند به شدت و قاطعیت رفتار کند.
موحدی کرمانی گفت: مساله امنیت مساله ای نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت ان شاء الله مردم شریف ما شاهد مجازات قاطعانه این حریم شکنان خواهند بود.
وی همچنین با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مردم آذربایجان شرقی در سالروز قیام تاریخی 29 بهمن 1356 مردم تبریز گفت: مقام معظم رهبری در دیدار مردم انقلابی آذربایجان شرقی مطالب بسیار مهمی بیان فرمودند. مردم خوشبختانه از صدا و سیما شنیده و استفاده کرده اند. انشاء الله همه بویژه مسوولان موفق به اجرا باشند.
موحدی کرمانی در ادامه با بیان این که حادثه مصیبت بار و دردآور هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج که به جان باختن تعدادی از هم میهنان عزیزمان انجامید قلوب همه را از اندو و غم لبریز کرد اظهار داشت: تاثرعمیق و همدردی صمیمانه خودمان را با خانواده های داغداران ابراز می داریم و صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان و رحمت و غفران الهی را برای جانباختگان از خداوند مسالت می کنیم.
وی تصریح کرد: آنچه مایه مباهات و افتخار است این که شنیده ام خانواده های جانباختگان اظهار داشته اند ما راضی به ادامه عملیات جستجو برای یافتن اجساد عزیزانمان نیستیم، مبادا جان کسی به خطر افتاد. مرحبا به این ایثار که مردم خوبی داریم و خداوند به مسوولان توفیق دهد که خدمتگذار این مردم باشیم.
خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به حادثه زلزله کرمانشاه گفت: در ارتباط با زلزله زدگان کرمانشاه ضمن تشکری که از نیروهای امدادی، هلال احمر، آتش نشانی، سپاه، ارتش و دولت داریم، اما آنچه شنیده ام این است که باز عزیزان نیاز به توجه بیشتر دارند مخصوصا که به واسطه بارش شدید مشکلاتی برای آنها به وجود آمده است همچنین لازم است بودجه بیشتری در اختیارشان قرار گیرد تا توانند مسکنی برای خود تهیه کنند.
وی به کسب مدال طلای مسابقات تیر و کمان آمریکا توسط نوجوان 14 ساله کرمانی هم اشاره کرد و گفت: مطلع شدیم نوجوان کرمانی 14 ساله به نام سیدابوالفضل حسینی پس از شرکت در راهپیمایی اربعین، مطلع می شود مسابقاتی در آمریکاست به منظور شرکت در مسابقات تیر و کمان به آمریکا رفت و مدال طلا دریافت کرد و این مدال را به سردار رشید اسلام سرلشگر قاسم سلیمانی و میلیون ها زائر حسینی که در اربعین به زیارت امام حسین می روند اهدا کرد از این نوجوان 14 ساله هم تشکر داریم.
موحدی کرمانی همچنین گفت: اول اسفند سال 64، شهادت شهید محلاتی نماینده امام در سپاه پاسداران بود. این یاد را تکریم و تجلیل می کنیم و از خدای متعال می خواهیم که روح او را با شهدای کربلا محشور کند.
وی در پایان خطاب به آمریکا به عنوان جنایتکار بزرگ جهان و ایادی استکبار گفت: آمریکا، صهیونیسم و عربستان سعودی در فکر ایجاد اجتماع منطقه ای و بین المللی علیه ایران هستند. غافل از این که ایران اسلامی حامل نور خداست و خاموش شدنی نیست.
موحدی کرمانی گفت: انقلاب ایران یکی از مصادیق کلمه طیبه است و فرسنگ ها ریشه در اعماق زمین دارد و شاخه هایش به آسمان ها رفته و مرتب میوه می دهد. آمریکا، خودت و ایادی ات عصبانی شوید و از این عصبانیت بمیرید.

***حضرت مهدی (عج) در پیاده کردن عدل از حضرت زهرا (س) الگو می گیرد
خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه اول نیزگفت: دفاع حضرت زهرا (س) از حق و ولایت الگوی برای حضرت مهدی (عج) است و وقتی ایشان می خواهد عدل را پیاده از حضرت زهرا (س) الگو می گیرد و در این زمینه الگوش از مادرش حضرت زهرا است.
آیت الله موحدی کرمانی اظهار کرد: حضرت مهدی (عج) می فرماید من از جده ام زهرا (س) الگو می گیرم و به جده ام تاسی می کنم.
وی ادامه داد: الان که دوران غیبت امام زمان (عج) است که حضرت مسئولتی ندارد و آنچه من از این حدیث می فهمم این است که حضرت وقتی ظهور کرد، می خواهد دنیا را پر از عدل و داد می کند، بعد از آنکه پر از ظلم و ستم شده باشد.
موحدی کرمانی با اشاره به اینکه با چه شیوه ای، طریقی و طرحی حضرت مهدی (عج) دنیا را پر از عدل و داد می کند، گفت:حضرت مهدی (عج) در این رابطه از جده اش حضرت زهرا (س) الگو می گیرد. تمام برنامه هایی که می خواهد برای پیاده کردن و تثبیت عدل انجام دهد الگو از حضرت زهرا می گیرد.
وی افزود: چه کسی سراغ دارد که دفاع از دین و حق و ولایت به اندازه حضرت صدیقه باشد، در حالیکه نمی توانست راه برود و به شوهرش می گوید مرکبی تهیه کن تا به سراغ بی خبران و غافلان بروم و آنها را بیدار کنم که متاسفانه این کار صورت نمی گیرد.
خطبه نماز جمعه تهران افزود: حضرت زهرا (س) به زنانی که برای عیادت ایشان آمده اند سخنانی می گوید که تکان دهنده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید