عباس کیارستمی به تالار وحدت آمد

    کد خبر :23029

ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری آرش گوران تازه ترین کنسرت خود را در حضور بزرگان موسیقی کشورمان به عباس کیارستمی کارگردان فقید سینمای ایران تقدیم کرد.

به گزارش ، ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری آرش گوران در تازه ترین کنسرت موسیقایی خود که پنجشنبه شب چهارم خرداد ماه با استقبال مخاطبان در تالار وحدت تهران برگزار شد این بار با رپرتواری جدید و تقریبا اجرا نشده در ایران حال و هوای متفاوتی را برای مخاطبان موسیقی کلاسیک فراهم کرد.

در این کنسرت که بخش اول آن با تک نوازی پدرام فریوسفی همراه بود «چهار فصل» با آهنگسازی آستور پیاتزولای آرژانتینی که از سوی آهنگساز صاحب نام روس لئونید دسیاتنیکف بازآفرینی شده اجرا و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد. ترکیب بندی سازی گروه در قالب یک ارکستر زهی که این بار با حال و هوایی کاملا متفاوت نسبت به اجراهایی از این دست طراحی شده بود از ویژگی های بارز بخش اول برنامه بود. السیو پیانلی نوازنده ویولنسل ایتالیایی هم در اجرای شب گذشته ارکستر همراه با دیگر نوازندگان ایرانی گروه به اجرای برنامه پرداخت.

ارکستر فیلارمونیک تهران که طی سال های اخیر با وجود نبود پشتیبانی لازم و کافی نهادهای دولتی و غیر دولتی تبدیل به یکی از منظم ترین مجموعه های فعال حوزه موسیقی کلاسیک در کشورمان شده است در بخش دوم کنسرت با اجرای سمفونی برای ارکستر زهی به آهنگسازی فکرت امیراف آهنگساز کشور آذربایجان برنامه متفاوتی را پیش روی مخاطبان خود قرار داد. این قطعه را امیراف در یادبود نظامی گنجوی نوشته که با اجرای مسلط و متمرکز گروه نوازندگان فضای هیجان انگیزی را پیش روی مخاطبان قرار داد.

هیجان و انرژی بالای آرش گوران در رهبری و انتقال انرژی به نوازندگان، حضور دوباره پدرام فریوسفی به عنوان تک نواز ویولن، چینش و ترکیب متفاوت گروه نوازندگان و انتخاب هوشمندانه قطعات برای اجرای برنامه از جمله ویژگی های تازه ترین کنسرت ارکستر فیلارمونیک تهران بود.

آرش گوران مدیر هنری و رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران که در اغلب اجراهای صحنه این مجموعه موسیقایی کمتر میل به صحبت با تماشاگران دارد، بعد از پایان بخش دوم برنامه خطاب به مخاطبانش گفت: بعد از شنیدن این موسیقی زیبا توسط دوستان هنرمندم در ارکستر فیلارمونیک تهران چندان زیبا نیست که منِ کمترین برای شما حرف بزنم، اما لازم است اجرای امشب را به هنرمندی تقدیم کنم که هم جسمش و هم روحش سرشار از هنر است. من امشب افتخار دارم که اجرای خود را به عباس کیارستمی که همه چیزش هنر بود، تقدیم کنم.

فریدون شهبازیان، فردین خلعتبری، ابراهیم لطفی، تهمورس پورناظری، مهیار علیزاده، محسن شریفیان، شیرین یزدان بخش، یارتا یاران، کاوه عابدین، رضا گوران از جمله هنرمندانی بودند که اجرای شب گذشته ارکستر فیلارمونیک تهران در تالار وحدت حضور داشتند.

پانیذ فریوسفی کنسرت مایستر و مدیر اجرایی، رائین نورانی، محمد امین عطایی، نوید شعبان زاده، برهان همتی، امیر پاشا فاطمی، کیانا آرامش، نگار فرجی ویولن یک، تینا جامه گرمی، علیرضا چهره قانی، آرین صدرایی،سینا صالحی، زهرا کریمی، آناهیتا عظیمی ، آناهیتا اتحاد، خورشید فریوسفی ویولن دو، مازیار ظهیرالدینی، پیمان ابوالحسنی، طناز اسدالهی، نسیم دارا، امیرحسین طائی، کیوان دباغی ویولا، السیو پیانلی، نگار نوراد، علی آقاجانی، غزاله شیرازی ویولن سل، هادی اسماعیلی و محمدرضا جبار کنترباس، احسان نقابت طراح پوستر، بروشور و عکاس، رضا نامجو و علی نامجو روابط عمومی، امیر صالحی آنونس، رضا فرهادی صدابردار، کیمیا افشاری دستیار امور اجرایی ، گلناز طاوسی دستیار امور داخلی گروه اجرایی کنسرت ارکستر فیلارمونیک تهران را تشکیل می دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید