۳۳ هزار نفر در قم بی‌سوادند

    کد خبر :229854

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: در استان قم 33 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال بی سواد هستند که با عزم مسئولان می توان به رشد خوبی در سواد آموزی دست یابیم.

به گزارش ایسنا:حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا قاسمی نیا چهارشنبه در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری قم عنوان کرد: در حال حاضر نرخ باسوادی افراد بالای 6 سال در قم با جمعیت 1 میلیون و 200 هزار نفر، 91 درصد است که آمار خوبی را از نظر سواد آموزی نشان می دهد. در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با جمعیت 312 هزار نفر این نرخ تنها 50 درصد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمی نیا خاطرنشان کرد: با تشکیل شورای عالی پشتیبانی سواد آموزی کشور با معاونت رئیس جمهوری در چند سال گذشته و پیگیری های لازم تاکید شد تا پایان برنامه توسعه ششم با سوادی استان ها را به حد مطلوب برسانیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد:در سال جاری 3800 نفر در برنامه های سواد آموزی در قم شرکت کردند. در این میان 520 نفر را تبعه خارجی تشکیل می دهند. با توجه به حضور اتباع و وضعیت مهاجرت به قم، طرح با سوادی آنان یکی از برنامه های راهبردی در سطح استان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمی نیا یادآور شد: یکی از طرح های در دست اجرا، با سواد شدن والدین دانش آموزان است که در این زمینه موفقیت های خوبی داشتیم. استفاده از ابزارهای تشویقی می تواند بسیاری از افراد را در طرح سواد آموزی سوق دهد. در این باره در گروه سنی 10 تا 20 سال، 150 نفر در دوره‌های مختلف سوادآموزی شرکت کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید