عملیات روز پنجم جست و جو در دنا متوقف شد / تیم‌های امداد بازگشتند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ۱۰:۰۲
    کد خبر :229372

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جانشین ستاد مدیریت بحران استان گفت: عملیات روز پنجم جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی به دلیل شرایط نامساعد جوی متوقف شد.
عزیز فیلی روز پنجشنبه با اعلام این خبر به ایرنا افزود: پنج تیم امداد و نجات هلال احمر که صبح امروز به منطقه سقوط هواپیمای ای. تی. آر اعزام شده بودند به دلیل شرایط نامساعد جوی بازگشتند.

وی عنوان کرد: 2 تیم امدادی که شب گذشته نیز در محل سقوط هواپیما بودند در حال بازگشت به قرارگاه هستند.

فیلی بیان کرد: شرایط نامساعد جوی و لزوم حفاظت از جان امدادگران دلیل این تصمیم بوده است.

به گزارش نامه نیوز وی یادآور شد: تمام تلاش مجموعه ستاد بحران استان و تیم‌های امداد و نجات هلال احمر بر جستجو و انتقال سریعتر اجساد جان باختگان به یاسوج و تسکین آلام بازماندگان و خانواده‌هاست.

فیلی افزود: تمامی شرایط، امکانات و نیروها در آمادگی کامل هستند ولی همچنان شرایط نامساعد جوی، بارش سنگین برف در منطقه به همراه کولاک و وزش شدید باد تاکنون بزرگترین مانع برای انتقال پیکرها بوده است.

پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک ولی در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.

این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد.

روز سه شنبه پس از 48 ساعت جست و جو اعلام شد که لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم از توابع اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.

دیروز چهارشنبه نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش برف و باران و وزش باد این عملیات نیمه تمام مانده بود.

ولی بهره مند کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد دیروز گفته بود که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج به‌صورت ناپایدار بوده و بارش‌های باران و برف در این محل تا سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید