احمد خرم وزیر دولت اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح‌طلب پیرامون انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری و شرکت گسترده مردم در این انتخابات گفت: به نظر من مردم دولت آقای روحانی را به دلیل تعامل و گفت و گوی موثری که با دنیا داشت و در مقابل دولتی که ممکن بود به تقابل با دنیا و تنش‌زایی عمل کند انتخاب کردند. مردم نشان داند که فضای امنیتی در کشور را نمی‌خواهند و طرفدار تلطیف جو کشور هستند.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد امروز عموم جامعه به استفاده از نیروی متخصص به جای افرادی که به دنبال کسب تجربه در صحنه سیاسی هستند گرایش دارند.  رای 24 میلیونی آقای روحانی نشان‌دهنده انتخاب بین شادی و شعف مردم(به خصوص جوانان) و غم و غصه و مقابله با شادی و نشاط در جامعه بود. از سوی دیگر نشان می‌دهد انضباط در این انتخابات در برابر بی‌انضباطی پیروز شد.

وزیر دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه ” مردم ما هوش سیاسی خود را ثابت کردند” گفت: آن‌ها بین وعده های توخالی و قول های انجام شدنی و واقع‌بینی انتخاب کردند. آن‌ها  به یارانه 150هزار تومانی نه گفتند.

او ادامه داد: مردم بین تورم بالا و از بین‌بردن رکود تدریجی, دولت روحانی انتخاب کردند. ملت ایران بازگشت تورم 45 درصدی و کوچک شدن سفره ها را نخواستند.

خرم با اشاره بر اولویت های دولت دوزادهم تصریح کرد:  مهم ترین اولویت دولت دوم آقای روحانی را باید پایین آوردن تورم، خروج از رکود و پایین آوردن درصد بیکاری در کشور دانست. امروز کشور نیروهای متخصص و جوانی دارد که نیازمند شغل مناسب هستند و نگاهشان به دولت منتخب برای رفع این مشکل است.

او ادامه داد: آقای روحانی مسوول ادامه مذاکرات و تعامل با دنیا است. رییس جمهوری منتخب باید وعده با رفع کامل تحریم ها، مناقشاتی که بین ایران و قدرت های اصلی جهان است را از بین ببرد و  تلاش کند در جهت تلطیف فضای سیاسی کشور گام بردارد.

خرم با تاکید بر اینکه “مردم منتظر تحقق وعده های دولت هستند” تصریح کرد: ملت در انتظار دارند محدودیت ایجاد شده برای برخی افراد رفع و اغماض سیاسی در کشور به پایان برسد هم‌چنین   از اولویت های دیگر دولت به حساب آوردن مردمی است که در صحنه حماسه آفردیند.

او ادامه داد: به نظر من هر سه ماه یک بار آقای رییس جمهور باید به اقشار مختلف، پاسخگوی عملکرد دولت باشد. توقع مردم از آقای روحانی این است که یک کابینه تصمیم گیر، پاسخگو ، مسوول، با شجاعت و شهامت معرفی کند. وزیری که بخواهد دست به عصا راه رود به درد کشور در حال توسعه و آماده پرواز در راستای توسعه نیاز ندارد.

خرم در خاتمه تاکید کرد: ما جوان‌سازی کابینه را انتظار داریم . هم‌چنین استفاده از بانوان باید در کابینه انجام شود. کابینه می‌تواند جوان باشد ولی نیروهای باتجربه در سمت مشاور وزیر و استاندار و مشاور رییس جمهوری برای دادن خط مشی درست استفاده شوند.