عریقات در اظهاراتی‌ بی‌سابقه: تشکیلات خودگردان فلسطین به زودی نابود می‌شود!

    کد خبر :229007

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و از رهبران جنبش فتح در اظهاراتی جنجالی و بی‌سابقه لیبرمن را رئیس واقعی فلسطین دانسته و تاکید کرد که تشکیلات خودگردان به زودی نابود خواهد شد!

صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف)، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین و از رهبران جنبش فتح در اظهاراتی منتسب به او در جریان مصاحبه‌ای با شبکه دوی تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین زمانی که سخنان من را بشنود، خشمگین خواهد شد، اظهار داشت: معتقدم رئیس واقعی مردم فلسطین آویگدور لیبرمن، “وزیر ارتش اسرائیل” بوده و ژنرال بولی مردخای، هماهنگ‌کننده امور دولت اسرائیل در مناطق اشغالی نخست وزیر فلسطین است.

عریقات ضمن ابراز بدبینی نسبت به راه‌حل تشکیل دو کشور در ادامه احتمال داد که به زودی تشکیلات خودگردان فلسطین به شکل کلی نابود شده و هرگز امیدی برای بقای آن وجود نخواهد داشت.

وی افزود: عباس بدون اجازه مردخای و لیبرمن نمی‌تواند در رام‌الله اقدامی انجام دهد.

دبیر کمیته اجرایی ساف گفت: فلسطینی‌ها کم کم باور خود به راه‌حل تشکیل دو کشور را از دست می‌دهند زیرا در سایه توسعه شهرک‌سازی‌ها آن را غیرواقعی می‌بینند، ایده رایج در میان فلسطینی‌ها طرح کشور یکپارچه برخوردار از حقوق مساوی است.

مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین درباره علت تغییر موضعگیری‌اش گفت: چند ماه قبل در آمریکا جوانی پیش از عمل پیوند ریه‌ام از من خواست به جای آن جراحی پیوند زبان انجام دهم و از فریب دادن فلسطینی‌ها در طول این سال‌ها دست بردارم.

به گزارش ایسنا،این رهبر جنبش فتح بار دیگر درباره موضعگیری فلسطین نسبت به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد، او نقش میانجیگرانه خود در روند تحقق صلح در خاورمیانه را به دلیل اقدامات و سیاست‌های جانبدارانه‌اش نسبت به تل‌آویو از دست داد.

عریقات در مقاله‌ای که روزنامه نیویورک تایمز آمریکا منتشر کرد، گفت: سال اول ریاست جمهوری ترامپ فاش کرد که واشنگتن در اختلافات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی از تل‌آویو حمایت می‌کند.

وی افزود: حمایت آمریکا از طرح‌های شهرک‌سازی و استعمارگرایانه اسرائیل از یک سو بدون توجه به قوانین بین‌المللی و نهادهای جهانی و از سوی دیگر با غفلت از نقش دیپلماتیک خود در روند صلح در خارومیانه انجام می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید