کولایی: طرح توجه به اصل 59 قانون اساسی از وظایف رئیس جمهور است

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۴۲
    کد خبر :228988

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رئیس جمهور پاسدار قانون اساسی است و برای اجرایی شدن فصول اجرا نشده قانون اساسی و درست اجرا شدن آن باید تلاش کند.

الهه کولایی در ارتباط با اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر توجه به آرا عمومی بر اساس اصل 59 قانون اساسی اظهار کرد: آقای روحانی رئیس جمهور این کشور هستند و باید پاسدار فصل به فصل و بند بند قانون اساسی باشند و برای اجرایی شدن و درست اجرا شدن آن‌ها تلاش کنند.

وی در ادامه یادآور شد: بنابراین خیلی طبیعی است که ایشان درباره فصول و بندهای اجرا نشده قانون اساسی اظهار نظر کنند و خواستار اجرایی شدن آن‌ها شوند. بسیار حیرت آور است که مراجعه به آرا عمومی در نظامی که مردم ارکان آن را تشکیل دادند، صورت نگیرد.

در گفت‌وگو با ایسنا، این استاد دانشگاه سپس گفت: بنابراین باید به بند بند قانون اساسی بویژه فصولی که به رای مردم اشاره دارد، احترام گذاشت و برای اجرایی شدنش تلاش کرد.

وی در پاسخ به انتقاداتی که مقابل طرح موضوع “توجه به اصل 59 قانون اساسی” مطرح شده و کسانی که خواستار طرح سوال از رئیس جمهور شده‌اند نیز گفت: سوال از رئیس جمهور از جمله حقوقی است که به ملت و نمایندگان ملت داده شده است. پرسش از منتخب ملت حق نمایندگان مجلس است و تعارضی با اجرایی شدن اصل 59 و برگذاری رفراندوم ندارد؛ اگر لازم باشد حتما رئیس جمهور به آن تن خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید