مدل جدید پورشه 911GT3 RS رسما معرفی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۱:۵۹
    کد خبر :228879

سرانجام انتظار به پایان رسید و خودروی اسپرت پورشه 911GT3 RS به‌طور رسمی پیش از آغاز نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد.

پس از چند هفته انتشار عکس‌های جاسوسی، امروز پورشه 911GT3 RS به‌طور رسمی رونمایی شد. این خودروی اسپرت پورشه اولین نمایش عمومی خود را طی چند هفته آینده در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ انجام می‌دهد.

پیش از این سایت موتوروان عکس‌ها و مشخصات احتمالی این خودرو را منتشر کرده بود؛ اما حالا مشخص می‌شود که این اطلاعات درست بوده است. پورشه 911 GT3 RS در زیر کاپوت از پیشرانه قدرتمند تنفس طبیعی تخت ۶ سیلندر استفاده می‌کند. این مدل، قادر است ۵۲۰ اسب بخار توان تولید کند و حتی می‌تواند تا ۹۰۰۰ دور بر دقیقه نیز برسد. پیش از این تصور می‌شد که پورشه حجم پیشرانه GT3 RS را تغییر دهد؛ اما این اتفاق محقق نشد و هنوز هم از پیشرانه ۴.۰ لیتری استفاده می‌شود. طبق اطلاعات رسیده، پورشه 911 GT3 RS در زمان ۳.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بیشینه سرعت خودرو ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت است.

مدیریت قدرت توسط جعبه‌دنده PDK هفت سرعته صورت می‌گیرد که به‌طور اختصاصی برای مدل GT3 RS پورشه 911 کالیبره شده است. به‌روزرسانی‌های دیگر شامل سیستم فرمان محور عقب بازطراحی‌شده با رینگ‌های سبک‌وزن ۲۱ اینچی است که در لاستیک‌های سری ۳۲۵/۳۰ در عقب خودرو قرار می‌گیرد. در جلوی پورشه 911 GT3 RS از رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های ۲۶۵/۳۵ استفاده می‌شود. مهندسان پورشه بلبرینگ‌های الاستوسینماتیکی موجود روی همه بازوهای تعلیق خودرو را برداشته‌اند و به‌جای آن از مفاصل توپی بهره‌گیری می‌کنند. اصلاحات آیرودینامیک شامل باله‌های بزرگ عقب و کاهش وزن انواع قطعات است که از مزایای مدل RS‌ به شمار می‌رود. پورشه دقیقا اشاره نکرده است که این مدل از پورشه 911 چه مقدار سبک‌تر می‌شود؛ اما با توجه به استفاده از صندلی‌های فیبر کربنی با پنل‌های درب سبک‌وزن و بهبود جذب صدا، می‌توان حدس زد که عدد قابل‌ توجهی باشد.

اگر این تغییرات کافی نیست، خریداران می‌توانند پکیج اختیاری Weissach را انتخاب کنند که اجزای مختلف فضای داخلی، خارجی و شاسی را با قطعات فیبر کربنی جایگزین می‌کند. این پکیج همچنین رینگ‌های منیزیومی را به امکانات خودرو اضافه می‌کند و پورشه به ما می‌گوید که به لطف این تغییرات، خودروی اسپرت 911 GT3 RS جدید فقط ۱۴۳۰ کیلوگرم وزن دارد. برای کسانی که مایل به استفاده از نسخه پیست GT3 RS هستند، پکیج کلوب‌اسپرت (Clubsport) یک گزینه‌ی بدون هزینه است که میله ضد غلتش، کپسول خاموش‌کننده آتش، تجهیزات لازم برای نصب سوئیچ قطع‌کننده باتری و کمربندهای ۶ نقطه‌ای را به خودرو اضافه می‌کند.

در حال حاضر امکان سفارش خودروی اسپرت پورشه 911 GT3 RS وجود دارد؛ اما تحویل آن در آلمان برای اواسط فروردین‌ماه ۹۷ زمان‌بندی شده است. قیمت خودرو از ۲۴۰,۶۵۸ دلار شروع می‌شود؛ اما با توجه به شایعات در مورد آخرین نسخه پیشرانه تنفس طبیعی خودرو، احتمال دارد که قیمت آن بالاتر رود. البته تعجبی ندارد؛ چون کلکسیونرهای زیادی هستند که دوست دارند آخرین نسخه تنفس طبیعی پورشه 911 GT3 RS را خریداری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید