وزارت اقتصاد مکلف به فروش سهام و دارایی های صندوق فولاد شد

    کد خبر :228232

وزارت اقتصاد مکلف شد از طریق سازمان خصوصی‌سازی، آن قسمت از سهام و دارایی‌های مؤسسه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد را که زیان‌ده و کم‌ بازده هستند به فروش برساند.

در ادامه بررسی های مجلس از بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۹۷، روز گذشته بند ج تبصره ۱۰ ماده واحده این لایحه به تصویب رسید که مربوط به نحوه تهاتر و تسویه بدهی های صندوق بازنشستگی فولاد بود.

بر این اساس با تصمیم نمایندگان مجلس، وزارت اقتصاد مکلف به فروش سهام کنترلی یا زیانده و دارایی های صندوق فولاد در سال آینده شد.

در ادامه بررسی های مجلس از بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۹۷ نیز بند ج تبصره ۱۰ ماده واحده این لایحه به تصویب رسید که مربوط به نحوه تهاتر و تسویه بدهی های صندوق بازنشستگی فولاد است.

به گزارش ایلنا؛ طبق این بند، وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است از طریق سازمان خصوصی‌سازی، آن قسمت از سهام و دارایی‌های متعلق به مؤسسه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد را که کنترلی بوده یا زیان‌ده و کم‌بازده هستند، طبق مقررات مربوط به قانون اصل ۴۴ به فروش برساند و منابع حاصله را در اختیار صندوق مذکور قرار دهد.

همچنین دولت موظف است از منابع حاصله از واگذاری سهام و دارایی‌های مذکور و اجرای بند پ ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، تعهدات مالی صندوق فولاد بابت خرید سهام غیرمدیریتی (کمتر از ۵ درصد) را که از طریق سازمان خصوصی‌سازی عرضه شده و یا می‌شود، تهاتر و تسویه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید