عامل حمله منچستر حداقل ۲ بار در آلمان اقامت داشته است

    کد خبر :22789

یک نشریه آلمانی با استناد به تحقیقات محافل امنیتی آلمان نوشت که عامل حمله تروریستی شهر منچستر حداقل ۲ بار در آلمان اقامت داشته و چهار روز قبل از حمله از دوسلدورف به منچستر رفته است.

به گزارش بازتاب به نقل از نشریه “فوکوس” آلمان، بر اساس بررسی های انجام شده “سلمان عابدی”، عامل حمله تروریستی اخیر شهر منچستر انگلیس که منجر به کشته شدن 22 نفر و جراحت بیش از 60 نفر شد حداقل دو بار در آلمان اقامت داشته است.

به گزارش نشریه “فوکوس”، عابدی چهار روز قبل از حمله تروریستی فاجعه بار شهر منچستر از دوسلدورف به این شهر پرواز کرده است.

نشریه فوکس این مطلب را با استناد به محافل امنیتی آلمان منتشر کرده است.

به گزارش این نشریه آلمانی در سیستم های تعقیب بین المللی نام این تروریست قید نشده است.

در حال حاضر کارشناسان ضد تروریستی پلیس و سازمان اطلاعات داخلی آلمان به شدت به تحقیقات در این زمینه ادامه می دهند که آیا عابدی احتمالا در ایالت نوردراین-وست فالن ارتباطاتی با افراط گرایان آلمانی نداشته است.

همچنین تحقیقاتی درباره شرایط اقامت دوم وی در آلمان در حال حاضر در حال انجام است. وی در سال 2015 از فرانکفورت به انگلیس سفر کرده بود.

 بر اساس اطلاعاتی که  اسکاتلندیارد به اداره فدرال پلیس جنایی آلمان داده است عابدی پیش از این سفر در یک عملیات آموزش شبه نظامیان در سوریه شرکت داشته است.

اداره فدرال پلیس جنایی آلمان با تاکید براینکه این جریانات کاملا به هم پیوند خورده است اعلام کرد که ما باید حالا این مسئله را مشحص کنیم که آیا عابدی در سوریه افرادی را می شناخته است که حالا در نوردراین – وست فالن یا هسن آلمان اقامت داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید