علت درخواست سونی برای بازبینی مجدد طراحی اکسپریا XZ2 مشخص شد

    کد خبر :227722

به‌تازگی شنیدیم که کمپانی سونی بنا به دلایل مشخصی که خود آن را “تغییر در نحوه طراحی” عنوان کرده، از کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده بازبینی اسناد گوشی پرچمدار اکسپریا XZ2 را درخواست کرده است.

با توجه به همین موضوع، بسیاری از منابع ادعا کردند که این کمپانی نهایتا تصمیم گرفته که طراحی ظاهری گوشی‌های اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 پرو را تغییر دهد. با آن‌که گفته شده یکی از این دو دیوایس اولین اسمارت‌فون مجهز به نمایشگر اولد ۴K در جهان خواهد بود، بعضی دیگر از منابع هم‌چنان ادعا می‌کنند که سونی تصمیم گرفته در این هندست‌ها باز هم از همان پنل کلاسیک LCD استفاده کند. اما می‌توان عجیب‌ترین مورد را تغییر طراحی در یک پرچمدار، آن هم در لحظات آخر باقی مانده به معرفی آن عنوان کرد.

وقوع چنین موردی برای کمپانی مشهوری چون سونی یک خطر بزرگ محسوب می‌شود که بخواهد تنها چند روز مانده به عرضه رسمی پرچمدارش آن هم در رویدادی بزرگ و جهانی، طراحی نهایی شده آن را تغییر دهد. خوشبختانه اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهد این تغییرات فقط در بخش مشخصات رادیویی پرچمداران سونی بوده و خبری از تغییر در طراحی خارجی نخواهد بود. رولاند کوانت، افشارگر معروف نیز در این خصوص اشاره کرد:

این تغییرات احتمالا فقط در قسمت رادیویی اعمال خواهد شد و چیزی در ظاهر بیرونی دیوایس تغییر نخواهد کرد.

با توجه به این صحبت‌ها نباید انتظار داشته باشیم که سونی شکل و شمایل پرچمدارانش را عوض کرده باشد اما اعمال هرگونه تغییر در ساختار درونی این دستگاه‌ها ممکن خواهد بود. در هر صورت، سری جدید پرچمداران سونی در مقایسه با نسل قبلی دستخوش یک سری تغییرات خواهد شد. البته منظور ما از این تغییرات، تفاوت‌هایی نیست که در بخش رادیویی به وجود می‌آید بلکه قرار است پرچمدارن سونی بالاخره زبان طراحی OmniBalance را کنار بزنند و با برخورداری از نمایشگری مدرن با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ و حاشیه‌های بسیار باریک وارد بازارها شوند.

به تازگی برخی رندرهای شماتیک از پرچمدار آتی سونی منتشر شده که حضور حاشیه‌های باریکی را چه در بخش فوقانی و چه در بخش پایینی دستگاه تایید می‌کند. طبق همان روال گذشته، قسمت پایینی دستگاه میزبان اسپیکرهای استریو خواهد بود. علاوه بر این‌ها، گجت مورد نظر ما از فناوری NFC نیز پشتیبانی خواهد کرد. نهایتا باید اشاره کنیم که برای اولین بار در یک گوشی پرچمدار سونی شاهد بهره‌گیری از دوربین اصلی دوگانه خواهیم بود.

تاکنون تنها اسمارت‌فون سونی که با دوربین دوگانه عرضه شده، گوشی اکسپریا XA2 اولترا بوده است که البته دوربین دوگانه آن به منظور ثبت تصاویر سلفی بهتر با بهره گرفتن از افکت بوکه در قاب جلویی تعبیه شده است. انتظار داریم که گوشی‌های جدید اکسپریا XZ2 با بهترین تراشه ساخته شده کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۴۵ وارد بازار شوند؛ تراشه‌ای که با بهره‌مندی از یک چیپ مخصوص، از فناوری هوش مصنوعی نیز برخوردار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید