روزگار تلخ کودکان ونزوئلایی به خاطر بحران اقتصادی

    کد خبر :227715

با ادامه بحران اقتصادی و تشدید فقر و گرسنگی در ونزوئلا، بسیاری از والدین قادر به نگهداری از کودکان خود نبوده و آنها را به رغم میل‌خود به یتیم‌خانه‌ها می‌سپارند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر هیچ آمار رسمی در مورد تعداد کودکانی که به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی در خیابان‌ها رها شده یا توسط والدین‌شان به یتیم‌خانه‌ها و مراکز مراقبتی سپرده می‌شوند، وجود ندارد اما به گفته چند سازمان خصوصی و عمومی در ارتباط با مدیریت بحران کودکان، هم‌اکنون صدها پرونده این چنینی در سراسر ونزوئلا وجود دارد.

تنها یک موسسه اعلام کرده که در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۴۴ درخواست برای پذیرش کودکان را داشته که عمدتا به علت مشکلات اقتصادی بوده و این در حالی است که در سال ۲۰۱۶ تنها ۲۴ درخواست از این موسسه وجود داشته است.

بحران اقتصادی ونزوئلا پس از یک رکود شدید در سال ۲۰۱۴، امسال وخیم‌تر نیز شده است. مطالعه صورت گرفته توسط یک موسسه خیریه در نواحی فقیر چهار ایالت نشان داده که آمار کودکان زیر پنج سال دچار سوء تغذیه در ماه دسامبر به ۷۱ درصد رسیده است که افزایش ۱۷ درصدی در هفت ماه قبل را نشان می‌دهد.

وزارت رفاه کودکان ونزوئلا به سوالاتی در مورد بحران کودکان رها شده، پاسخ نمی‌دهد. همچنین دولت بسته‌های غذایی رایگان را ماهی یکبار برای خانواده‌های فقیر فراهم می‌کند، اگرچه با توجه به افزایش قیمت غذاها در این کشور، این اقدام نیز با تاخیر و تعلل‌هایی مواجه شده است.

سال‌هاست که ونزوئلا، شبکه‌ای از نهادهای دولتی برای حمایت از کودکان آسیب پذیر داشته اما کارکنان این نهادهای رفاهی کودکان می‌گویند این موسسات و نهادها به علت کمبود بودجه و منابع مالی در معرض ورشکستگی و تعطیل شدن قرار دارند و به همین علت خانواده‌ها به طور گسترده‌ای در حال رها کردن کودکان خود در خیابان‌ها هستند.

یک مقام رفاهی کودکان در یکی از فقیرترین مناطق پایتخت با فاجعه بار خواندن وضعیت یتیم خانه‌ها و مراکز مراقبت موقت عمومی گفت: علاوه بر معضل افزایش کودکان رها شده، شرایط بهداشتی و تغذیه‌ای آنها نیز بسیار نامناسب است.

با ورشکسته شدن مراکز دولتی، این مشکل به طور فزاینده‌ای به بخش‌های خصوصی که توسط سازمان‌های غیر انتفاعی و خیریه اداره می‌شوند، واگذار می‌شود.

مدیر یکی از موسسات با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مراجعه خانواده‌ها برای واگذاری کودکان خود به این موسسه از عدم درخواست خانواده‌ها برای پذیرش نوزادان به فرزندی که زمانی بیشترین تقاضا را داشتند، خبر داد چرا که با توجه به کمبود پوشک و شیرخشک در این کشور بسیاری ترجیح می‌دهند کودکان بزرگتر را به فرزندی قبول کنند.

به گزارش واشنگتن پست، تعداد زنان بارداری که قصد واگذاری نوزادان خود را دارند نیز رو به افزایش است. یک موسسه از مراجعه ماهانه ۱۰ تا ۱۵ زن باردار به این موسسه در سال ۲۰۱۷ خبر داد که نسبت به آمار یک یا دو مراجعه در سال ۲۰۱۶ افزایش چشمگیری داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید