دونده آمریکایی رکورد جهانی 60 متر داخل سالن را شکست

  • ورزشی
  • دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۴۵
    کد خبر :227687

دونده آمریکایی در مسابقات داخل سالن رکورد 60 متر جهان را شکست.

کریستین کولمن در آخرین روز رقابت‌های داخل سالن آلبوکرک آمریکا توانست با ثبت رکورد 6.34 در 60 متر، رکورد جهانی این ماده را ارتقا بخشد.

دارنده ی مدال نقره جهانی در 100 متر، با ثبت رکورد 6.46در دور مقدماتی و 6.42 در نیمه نهایی با خیالی آسوده برای شکستن رکورد به فینال رقابت ها صعود کرد. در فینال، مسابقه به دلیل شروع اشتباه یکی از فینالیست‌ها بار دیگر تکرار شد و کولمن در زمان0.149 مسابقه را آغاز کرد.

کولمن که دربیشتر مدت زمان مسابقه از سوی رونی بیکر تعقیب می‌شد، توانست به پیشتازی خود ادامه داده و در مدت زمان 6.34 به خط پایان برسد. پس از او بیکر با ثبت رکورد 6.40 به مقام دومی دست یافت.
در حال حاضر، رکورد کولمن 0.05 ثانیه از رکورد جهانی موریس گرین در سال 1998 در مادرید که سه سال پس از آن در آتلانتا نیز تکرار شد، کمتر است.
به گزارش فارس، کولمن در انتهای مسابقه در خصوص این دستاورد گفت: من عاشق این ورزش هستم. این ورزش بسیار رقابتی است. عاشق رقابت در مسابقات بزرگ هستم، مسابقاتی که همه آن را تماشا کنند. من فقط در این مسابقات است که استعدادم شکوفا می‌شود. این واقعا در شخصیت من نیست اما به محض خیره شدن چشم‌ها به من، شکوفایی استعداد در من نمایان می‌شود.
ماه گذشته کریستین کولمن در کلمسون با ثبت رکورد 6.37 توانست رکورد موریس را بشکند اما به دلیل عدم استفاده از دستگاه های الکترونیکی در ابتدای مسابقه این رکورد به عنوان رکورد جهانی ثبت نشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید