فاطمه حسینی خبر داد:

تذکر نمایندگان به بطحایی درباره شهریه‌های مدارس غیرانتفاعی و کودکان باز مانده از تحصیل

    کد خبر :227552

نماینده مردم تهران در مجلس از تذکر کتبی جمعی از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش در مورد نظارت بر شهریه مدارس غیردولتی و همچنین کودکان بازمانده از تحصیل خبر داد.

سیده فاطمه حسینی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: به همراه تعدادی از نمایندگان در مورد نظارت بر شهریه مدارس غیردولتی به آقای بطحایی تذکر کتبی داشتیم. موضوع این تذکر این است که انتظار می‌رود شهریه مدارس غیردولتی معقول و در چارچوب ابلاغیه شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت آموزش و پرورش باشد اما در مواردی شهریه‌ها خارج از عرف بوده است.

وی افزود: نباید شاهد این باشیم که شهریه یک سال تحصیل در دبستان در یک مدرسه غیرانتفاعی معادل چهار سال دانشگاه شبانه باشد این غیرمعقول و غیرمنطقی است.

فاطمه حسینی با بیان اینکه شهریه ۲۰ میلیونی برای مدارس شهریه متناسبی نیست، آن را غیرمعقول و غیرمنطقی عنوان و خاطرنشان کرد: شهریه مدارس باید با خدمات آموزشی و هزینه‌های آنها تناسب داشته باشد.

وی همچنین یادآور شد: ما به همراه تعدادی از نمایندگان همچنین درباره کودکان باز مانده از تحصیل به وزیر آموزش و پرورش تذکر دادیم چرا که بعضا کودکان به ویژه دختران مناطق محروم و صعب‌العبور از امکان تحصیل برخوردار نیستند و نداشتن آگاهی و سواد آموزش برای دولت و جامعه هزینه‌هایی به دنبال دارد.

حسینی در پایان با تاکید بر ضرورت اولویت‌دهی وزارت آموزش و پرورش به بازماندگان از تحصیل، خاطرنشان کرد: از وزیر آموزش و پرورش خواسته‌ایم هزینه‌ای برای تخصیص بودجه جهت اولویت‌دهی به دختران باز مانده از تحصیل اختصاص دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید