معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست تشریح کرد

دلایل تشویق واحدهای صنعتی و خدماتی سبز

    کد خبر :227542

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با معرفی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز قصد داریم ضمن تشویق و ترغیب این واحدها، مسیر توسعه صنعت سبز را ایجاد کنیم و از تجربیات این واحدها برای سایر واحدها نیز استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا مسعود تجریشی در نوزدهمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز اظهار کرد: برای این همایش ۳۱۲ واحد ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۲۲ واحد صنعتی و ۹۰ واحد خدماتی بودند.بعد از ارزیابی‌های صورت گرفته، چهار واحد صنعت برگزیده شده که توانستند امتیازی بین ۹۰ تا ۱۰۰ دریافت کنند. ۶۷ واحد صنعتی به عنوان واحد سبز انتخاب شدند که توانستند بین ۷۰ تا ۹۰ امتیاز دریافت کنند. همچنین در حوزه صنعت، ۱۲ واحد صنعتی قابل تقدیر شناخته شدند که امتیازی بین ۶۵ تا ۷۰ کسب کردند.

وی ادامه داد: از بین ۹۰ واحد خدماتی ثبت نام شده، چهار واحد به عنوان واحد برگزیده شد، ۲۲ واحد به عنوان واحد خدماتی سبز انتخاب و ۱۰ واحد خدماتی قابل تقدیر شناخته شد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: از اول آذر ماه برای ثبت نام واحدهای صنعتی و خدماتی سبز فراخوان داده شد و در نهایت در ۱۵ بهمن ماه ارزیابی‌هایی از سوی هیئت داوران انجام شد و برگزیده‌ها انتخاب شدند.

وی در ادامه گفت: انتخاب واحدها در دو بخش صنعتی و خدماتی انجام شد که واحدهای صنعتی شامل هشت گروه و واحدهای صنعتی شامل هفت گروه بود.

تجریشی با اشاره به اینکه برای انتخاب واحدهای برگزیده و سبز معیارهایی وضع شده بود، گفت: استقرار دفتر HSE در صنایع، پایش پارامترهای لحظه‌ای آلاینده ها، ارتقای سطح دانش کارکنان، توسعه فضای سبز و …. از جمله معیارهای انتخاب صنایع بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید