بررسی جزئیات بودجه ۹۷

جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی صرف آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی شهرهای آلوده می‌شود

    کد خبر :227401

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند: جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی، برای کاهش آلودگی هوا و توسعه و بهره‌برداری حمل و نقل عمومی هزینه شود.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش هزینه‌ای بند ب تبصره ۸ این لایحه را به تصویب رساندند.

براساس آن در اجرای ماده (۶) قانون هوای پاک مصوب ۲۵ /۴/ ۱۳۹۶ مبنی بر الزام اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی از طریق متوقف نمودن و صدور قبض جریمه مطابق با قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداری تهران و شهرهای دارای آلودگی هوا مکلف به اجرای طرح ناحیه کاهش آلودگی هوا (LEZ) هستند.

به موجب این مصوبه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مطابق قانون نسبت به جریمه متخلفین اقدام نماید. مبالغ وصولی جریمه‌های صادر شده به ردیف درآمد عمومی ۱۶۰۱۸۳ نزد خزانه‌داری کل واریز می‌گردد تا از محل اعتبار ردیف ۴۹-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون در جهت کاهش آلودگی هوا و توسعه و بهره‌برداری حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران و سایر شهرهای دارای آلودگی هوا اختصاص یابد.

همچنین بند الحاقی تبصره ۸ که درآن به دولت اجازه داده شده بود از محل کمک‌های بخش‌های کشاورزی از تولید محصولات کشاورزی حمایت کند، با رای مجلس از متن بودجه حذف شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید