آنفلوانزای فوق حاد علت تلفات کبوتران اسلام آباد غرب نیست

    کد خبر :227155

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با رد شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد میان کبوتران اسلام آباد، محتمل ترین علت تلفات گونه کبوتر وحشی در منطقه بدره‌ای شهرستان اسلام آباد غرب را ابتلا به بیماری نیوکاسل کبوتری اعلام کرد.

به گزارش ایسنا فریدون یاوری با اشاره به تلفات گونه کبوتر وحشی در منطقه بدره‌ای شهرستان اسلام آباد غرب گفت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، ضمن تهیه نمونه خون از پرندگان زنده و انجام آزمایش‌های متعدد روی پرندگان تلف شده، مشخص شده که علت تلفات کبوتران اسلام آباد غرب، آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیست.

وی افزود: بر اساس اظهارنظر دامپزشکان، نیوکاسل کبوتری محتمل ترین علت مرگ و میر این پرندگان است و اگر این احتمال نیز منتفی شود، مسمومیت علت مرگ پرندگان است و جای نگرانی در خصوص شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: به محض رویت لاشه کبوتران وحشی جمعی از مسوولان محلی در منطقه حضور یافتند و این موضوع را به‌طور کامل بررسی کردند. تعداد زیادی از پرندگان تلف شده جمع آوری، کالبدشکافی و از قسمت‌های مختلف بدن پرندگان همچون کبد، ریه، مری، طحال و کلیه نمونه گیری شد که همراه با نمونه خون پرندگان زنده جهت تشخیص به تهران ارسال شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام) یاوری در پایان گفت: پرندگان تلف شده به صورت بهداشتی دفن شدند و منطقه نیز به صورت مستمر پایش می‌شود و از این رو جای هیچ نگرانی نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید