مجتهد اطلاعات تازه‌ای از «بن سلمان» و شکست‌هایش فاش کرد

  • کامنت
  • یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ۱۴:۰۸
    کد خبر :227063

دیدگاه‌های ولیعهد سعودی، لغو ممنوعیت سفر یک شاهزاده و بازگشت به کار وزیر سابق اقتصاد عربستان با وجود چند هفته بازداشت مسائل تازه‌ای است که «مجتهد» وبلاگ نویس معروف سعودی فاش کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه خبری «عربی-21»، «مجتهد» وبلاگ نویس معروف سعودی اطلاعات عجیبی را در مورد دیدگاه ولعیهد سعودی به مسائل خارجی و رسانه های غربی و چگونگی لغو ممنوعیت سفر شاهزاده احمد بن عبدالعزیز و نیز بازگشت به کار ابراهیم العساف وزیر سابق اقتصاد و دارایی عربستان با وجود چند هفته بازداشت در ماجرای پرونده فساد فاش کرد.

عصبانیت بن سلمان از شکست‌های گسترده

وی در توییت های تازه خود نوشت: بن سلمان در نشست های خصوصی نمی خواهد به شکست سیاست های خارجی اش اعتراف کند، اما همواره از اینکه روند امور نه در قطر نه در یمن و کویت و نه در عراق و سوریه و نیز مصر و ترکیه طبق خواست او پیش نمی رود، شکایت دارد وعلاوه بر این از اینکه روزنامه های غربی او و دیدگاههایش را به تمسخر می گیرند، خشمگین است.

مجتهد در بخشی از این توییت ها نوشت: ولیعهد سعودی از سیاست خارجه خود تعریف و تمجید می کند و سپس اعتراف می کند، تحریم قطر نتایج معکوسی داشت و عملیات موسوم به توفان قاطعیت به فاجعه تبدیل شده است و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر نیز پول ها را بلعید و در مقابل چیزی اعطا نکرد و در عراق به خدمت ایران و در سوریه به خدمت بشار اسد رئیس جمهور این کشور در آمد و لبنان نیز گرفتاری دیگری است.

حاتم بخشی بن سلمان برای بهبود وجهه خود در رسانه‌های غربی

به نوشته مجتهد، البته به همه این موارد بالا باید میلیون ها دلار ی را که بن سلمان برای بهبود وجهه خود در روزنامه های غربی هزینه کرد افزود زیر این روزنامه ها علیه او مطلب می نویسند.

به گفته او، هنگامی که ولیعهد صحبت می کند به مشاورانش گوش نمی دهد بلکه اوست که راه حل را تشخیص می دهد و معین می کند و به این نتیجه رسیده است که سیاستش درست بوده و هیچ اشتباهی در هیچ پرونده ای نداشته است اما مشکل در حمایت آمریکا است به این معنی که دونالد ترامپ از او حمایت می کند اما نهاهای آمریکایی از جمله وزارت خارجه و وزارت دفاع و آژانس اطلاعات مرکزی این کشور حامی او نیستند.

راه حلی که بن سلمان در این شرایط به آن رسیده است، اینکه تبلیغات گسترده ای را برای متقاعد کردن نهادهای آمریکایی برای حمایت از او آغاز کند.

لغو ممنوعیت سفر شاهزاده سعودی با وساطت سفیر آمریکا

در مورد احمد بن عبدالعزیز برادر ناتنی ملک سلمان که چند ما ه قبل اخباری در مورد ممنوعیت سفر او به خارج و نیز حصر خانگی او منتشر شد نیز باید گفت وی اکنون در مغرب به سر می برد.

وی چند ماه پیش به دلایل شخصی در صدد سفر به آمریکا بود بنابراین نماینده خود را به فرودگاه فرستاد تا ترتیب سفر را بدهد اما تصور نمی کرد بن سلمان جرأت کند مانع سفر او شود در این شرایط با سفیر آمریکا تماس گرفت و از او خواست ولیعهد را ادب کند و چند دقیقه بعد ممنوعیت سفر او لغو شد.

احمد بعد از بازگشت از آمریکا راهی مغرب شد بدون اینکه هیچ مشکلی برایش ایجاد شود.

ماجرای بازگشت به کار وزیر اقتصادبه کار چه بود؟

مجتهد در توییت خود به ماجرای بازگشت ابراهیم العساف وزیر سابق دارایی به کار نیز اشاره کرده و نوشته است وی در ارتباط با ماجرای مبارزه با پرونده فساد چند هفته در بازداشت بود و بعدها مشخص شد بن سلمان تمام د ارایی او را داخل کشور تصاحب کرد اما نتوانست اموال او در خارج را مصادره کند و بهترین راه برای این کار بازگشت او به کار بود زیرا بانک های و موسسات مالی غربی امضای کسی را که در بازداشت به سر می برد، قبول نمی کنند بنابرین بازگشت به کا ر او این مانع را برطرف می کرد.

به گفته مجتهد چنانچه بن سلمان موفق شود اموال العساف در خارج را بازگرداند هم این اموال نصیب او خواهد شد نه خزانه دولتی.

وی همچنین در و بلاگ خود نوشت: در صدد است اطلاعاتی را در مورد وضعیت روانی محمد بن سلمان و شیوه غذا خوردن و نوشیدن او ارائه دهد و اینکه وسواس او درمورد خطر وجود سم در غدایش تا کجا پیش رفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید