سوریه، موضوع دیدار سامح شکری و دی‌میستورا

    کد خبر :227008

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از زمان افتتاح فاز یک توسعه بندر شهید بهشتی تا کنون تنها ۴ کشتی حامل گندم، شکر، کود شیمیایی و فولاد در این بندر پهلو گرفته است.

محمد راستاد درباره توزیع بار داخلی در بنادر کشور اظهار کرد: قرار است توزیع بار داخلی از طریق حمل و نقل دریایی داشته باشیم. به این صورت که بندر شهید رجایی به صورت بندر هاب کانتینری کشور عمل می کند و لاینرها در این بندر پهلو می گیرد و سپس از این بندر با کشتی های فیدری به سایر بنادر کالا جابه جا می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: زیرساخت های بنادر کشور با این الگو در حال توسعه است که سایر بنادر آمادگی داشته باشند به صورت ترانشیپمنت داخلی بارها و کالاها از کشتی های لاینر به بندر شهید رجایی و از آنجا با کشتی های فیدری به این بنادر کوچکتر منتقل شود.

وی ادامه داد: اجرای این الگو در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد تا جابه جایی کالا بین بنادر اصلی و فرعی تقویت شود.

راستاد در خصوص توسعه گردشگری دریایی گفت: تمام ظرفیت ها و پتانسیل گردشگری دریایی کشور را در ابتدا به دقت احصاء و شرایط آن را بررسی می کنیم. پس از آن با بخش خصوصی مذاکره و زمینه حمایت از این بخش را فراهم می کنیم تا زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در گردشگری دریایی را فراهم کنیم.

در گفت وگو با مهر وی در پاسخ به پرسش در خصوص تعداد پهلوگیری کشتی ها در بندر شهید بهشتی یادآور شد: بعد از پهلوگیری کشتی حامل محموله گندم از هند برای افغانستان، کشتی هایی حامل شکر و کود شیمیایی و فولاد داشته ایم. تردد کشتی در این بندر کم و بیش جریان داشته است با این حال ما ظرفیت را در بندر شهید بهشتی چابهار ایجاد کرده ایم ولی نیاز به بازاریابی دارد.

وی خاطرنشان کرد: حضور هندی ها در این بندر می تواند در زمینه جذب کشتی و کالا در چابهار مؤثر باشد اخیرا در حال جمع بندی نهایی با یک شرکت کانتینری لاینری هستیم که تردد مستمر به بندر چابهار داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار است اپراتور بندر شهید بهشتی، شرکت EPGL هند باشد وزیر راه و شهرسازی هم در حال حاضر همراه رئیس جمهور به هند سفر کرده است، در حال مذاکره با شرکت هندی است تا این قرارداد نهایی شود.

اطلاع جدیدی درباره نتایج تجسس غواصان در محل سانچی ندارم

وی همچنین درباره آخرین وضعیت بررسی سانحه سانچی گفت: همچنان در حال برررسی و ارزیابی سانحه هستیم که اگر تمام شود نتایج آن به صورت مبسوط اعلام می شود.

وی در خصوص عملیات تجسسی که غواصان در اطراف محل غرق شدن نفتکش سانچی داشته اند گفت: اطلاعات من در این زمینه در همان حدی است که مدیران شرکت نفتکش اعلام کرده اند و اطلاعات جدیدی در این خصوص ندارم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید