«شهرداری جهانگیری» منتفی است / شهردار تهران همچنان از دولت می آید؟

    کد خبر :22612

با منتفی شدن گزینه اسحاق جهانگیری برای شهرداری تهران ، نام های دیگری که در این زمینه شنیده شده، جدی تر می شود. نام هایی مانند محسن هاشمی ، پیروز حناچی و عباس آخوندی از دیگر نام ها در فضای رسانه ای کشور برای پست شهردار تهران پررنگ تر است.

محسن هاشمی به دلیل آنکه در دوره قبل با فاصله میلیمتری رقابت را به محمدباقر قالیباف واگذار کرد و از سوی دیگر در حال حاضر با مقبولیت گسترده ای در بین مردم مواجه است از نخستین روز مسجل شدن راهیابی اصلاح طلبان به شورای شهر، یک گزینه برجسته به حساب می آید. با این حال برخی نیز این سوال را مطرح می کنند که خروج از شورای شهر برای فردی که رکورددار رای تهران به حساب می آید به نوعی دلسرد کردن کسانی نیست که به او رای داده اند؟

پیروز حناچی دیگر گزینه ای است که نامش در اغلب گمانه زنی ها به چشم می خورد. سال ها فعالیت او در حوزه های مختلف شهری و آشناییش با این حوزه او را به یک گزینه محتمل تبدیل کرده است.

گزینه سوم عباس آخوندی است. البته او نیز به مانند جهانگیری در دولت حضور دارد و باتوجه به عملکردش احتمال اینکه در کابینه بعدی حسن روحانی نیز حضور داشته باشد بسیار زیاد است. آخوندی به دلیل تسلطش روی مباحث شهری و عمرانی و همچنین اقتصاد به گزینه مهمی در گمانه زنی ها تبدیل شده است. به ویژه که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حل مشکلات کلانشهر تهران در مقطع کنونی ، رابطه تنگاتنگ و نزدیک بین شهردار و رئیس جمهوری را طلب می کند. ویژگی که در عباس آخوندی وجود دارد و البته محسن هاشمی نیز از آن بی بهره نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید