تحریم قطر توسط آمریکا/ خشم سعودی از اظهارات امیر قطر درباره ایران

    کد خبر :22608
روزنامه سعودی الشرق الاوسط هم اظهارات امیر قطر را به “جنجال گسترده” توصیف کرد و از فیلتر شدن رسانه های خبری قطر در عربستان رونمایی کرد.

رسانه های سعودی از اظهارات امیر قطر درباره ایران به خشم آمده اند و به طور گسترده به این موضوع پرداختند.
شبکه العربیه در گزارشی مفصل به روابط قطر و ایران پرداخت و به تعامل اقتصادی و سیاسی دوحه با تهران به رغم اختلاف نظرها درباره مسئله سوریه، تأکید کرد.

 

روزنامه سعودی الشرق الاوسط هم اظهارات امیر قطر را به “جنجال گسترده” توصیف کرد و از فیلتر شدن رسانه های خبری قطر در عربستان رونمایی کرد.

 

روزنامه سعودی العرب در پی اظهارات امیر قطر به نفع ایران و مقاومت نوشت: قطر بزودی از حمایت آمریکا محروم خواهد شد و تحریم های ایالات متحده در انتظار دوحه است.

 

العالم در این رابطه به نقل از “ارم نیوز” امارات نوشت: “اد رویس” عضو پارلمان آمریکا و رئیس کمیسیون امور خارجی در آن فاش کرد که کنگره در حال بررسی پیش نویس قطعنامه ای با هدف اعمال تحریم علیه کشورهایی است که حامی مالی تروریسم هستند و قطر در رأس آنها قرار دارد.

 

به گزارش العالم، رئیس کمیسیون امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کرد قطر از تروریست ها حمایت مالی می کند و اگر پیام ما مبنی بر این که قطری ها در مسیر درست حرکت نمی کنند به آنها نرسد باید این کشور را در دسته بندی کشورهای حامی تروریسم قرار دهیم.

 

اد رویس خاطرنشان کرد، کنگره مصمم است قانونی وضع کند که کشورهایی را که به تعهدات خود درباره تغییر رفتار خود در حمایت از گروه های تروریستی عمل نکرده اند شامل شود.

 

رابرت جیتس وزیر دفاع اسبق آمریکا نیز در همین کنفرانس تأکید کرد که قطر سعی می کند نقش بین المللی بیش از قد و اندازه خود را بازی کند و خاندان حاکم در این کشور معتقدند ادامه سیاست تناقض ها ممکن است عمر حکومت آنان در قطر را افزایش دهد.

 

وی افزود: قطر از دیرباز جایگاهی برای اخوان المسلمین بوده و احتمالا هر از گاهی تحت فشا همسایگان خود بعضی از آنها را اخراج کرده است.

 

گفتنی است که شیخ تمیم، امیر قطر، از معامله تسلیحاتی میان عربستان و آمریکا و موضعگیری تند علیه ایران انتقاد کرده و وزیر خارجه هم سفیران کشورش را از عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس فرا خوانده است.

 

امیر قطر گفته بود ایران عامل ثبات در منطقه است؛ حزب الله نیروی مقاومت و حماس نماینده فلسطینی هاست و اینکه روی بقای دونالد ترامپ بر قدرت نمی توان حساب کرد.

 

منابع غربی بر آن هستند که این سخنان به معنای اعلام جنگ سیاسی علیه عربستان سعودی و زیر سوال بردن نشست اخیر ریاض است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید