احتمال توافق اوپک، قیمت نفت را افزایش داد

    کد خبر :22435

قیمت‌های نفت روز چهارشنبه با اطمینان فزاینده از اینکه اوپک و سایر تولید کنندگان بزرگ توافق خواهند کرد، افزایش یافت.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، قیمت‌های نفت روز چهارشنبه با اطمینان فزاینده از اینکه اوپک و سایر تولید کنندگان بزرگ توافق خواهند کرد، برای آنچه از سال ۲۰۱۷ باقی مانده است و ربع اول سال بعد تولیدات خود را محدود کنند، افزایش یافت.

نفت خام برنت که بنچ مارک قیمت نفت خام است ۲۵ سنت در هر بشکه افزایش یافت و در ۰۹:۴۰ به وقت جهانی به ۵۴.۴۰ دلار به ازای هر بشکه رسید . نفت سبک آمریکا با ۲۰ سنت افزایش به بشکه ای ۵۱.۶۷ دلار رسید.

هر دو بنچ مارک قیمت نفت خام نسبت به مقادیر پایین خود در ماه «می» که کمتر از ۵۰ دلار به ازای هر بشکه بود بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته‌اند که این گمانه زنی را تقویت می‌کند.

اوپک و تولید کنندگان بزرگ دیگر حتما محدودیت های خود بر روی تولید نفت را با جدیت حفظ خواهند کرد تا بازار جهانی که اکنون در وضعیت اشباع است از نفت اضافی خالی کنند.

اوپک وعده داده است تا تولیدات خود را تا ماه «جون» ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهد و انتظار می‌رود در روز ۵ شنبه تصمیم بگیرد این کاهش را تا مارچ ۲۰۱۸ تمدید کند.

هری تشیلینگویریان استراتژیست  BNP Paribas می‌گوید: وقتی ارزش سهام های نفتی به هدف تخصیص داده شده خود اوپک که سطح میانگین ۵ سال اخیر است نزدیک هم نشده است تمدید کاهش تولیدات یک نتیجه گیری حتمی و از قبل تعیین شده به نظر می‌رسد.

سوشانت گوپتا مدیر تحقیقات وود مکنزی به فروم بازار های جهانی رویترز گفت به احتمال زیاد کاهش تولیدات تا ربع اول ۲۰۱۸ تمدید خواهد شد و مشارکت و همکاری اعضای اوپک در کاهش تولیدات هم مشارکت بالایی باقی خواهد ماند.

گوپتا می‌گوید: اگر کاهش تولیدات تا ربع اول ۲۰۱۸ بسط داده شود انتظار میرود قیمت نفت برای ۲۰۱۸ به حدود ۵۷ دلار به ازای هر بشکه برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید