جنجال بر سر اظهارات منسوب به امير قطر درباره ايران

    کد خبر :21800

اظهارات منسوب به امير قطر مبني بر اينکه ايران يک کشور بزرگ اسلامي در منطقه است، جنجال به پا کرده است.

شيخ تميم بن حمد آل ثاني امير قطر ديروز ايران را کشور «بزرگ اسلامي» دانست که بايد بر پايه اين اصل با آن تعامل داشت.
خبرگزاري قطر اين اظهارات امير قطر را پس از جشن فارغ التحصيلي هشتمين گروه سربازان خدمت ملي در ميدان معسکر الشمال در پايگاه خود منتشر کرد.

تکذيب صحبت‌هاي منتسب به امير
مدير کل خبرگزاري قطر، صحبت‌هاي منتسب به امير اين کشور را تکذيب کرد.
پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني الجزيره به نقل از خبرگزاري قطر اعلام کرد، پايگاه اين خبرگزاري هک شده است و اظهارات منتسب به شيخ تميم بن حمد آل ثاني، امير قطر، که در اين خبرگزاري منتشر شده است، صحت ندارد. خبرگزاري قطر پيشتر نيز اعلام کرده بود، صفحه توييتر آن هک شده است. اين خبرگزاري از رسانه ها خواسته است به اظهاراتي که به دروغ به امير قطر نسبت داده شده است، توجه نکنند.
شيخ سيف بن احمد آل ثاني، رئيس دفتر روابط عمومي دولت قطر نيز با تکذيب صحبت هاي منتسب به امير اين کشور گفت طرف هاي ذيربط تحقيقات در اين خصوص را آغاز کرده اند و هرکس که اين عمل «زشت» را مرتکب شده باشد، بازخواست مي‌شود.
از سوي ديگر، يوسف ابراهيم المالکي، مدير کل خبرگزاري قطر، در تماس با الجزيره گفت امير قطر در جشن فارغ التحصيلي سخنراني نکرده است.
وي افزود: باعث تعجب است که با وجود صدور بيانيه دولتي و تکذيب صحبت هاي منتسب به امير قطر، بسياري از رسانه ها اين خبر را منتشر کرده اند.
بنا به اعلام پايگاه اينترنتي شبکه الجزيره، عبدالله العذبه، سردبير روزنامه قطري العرب نيز، از اصرار برخي رسانه ها بر انتشار اخبار دورغ به منظور ايجاد فتنه بين کشورهاي خليج (فارس) تعجب کرد.

مطبوعات سعودي بهانه هک شدن سايت خبرگزاري قطر را رد کردند
روزنامه الوطن عربستان سعودي با توجه به برخي شواهد و قرائن، موضوع هک شدن سايت خبرگزاري قطر و انتشار سخنان منسوب به امير قطر را در اين خبرگزاري  رد کرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه اليوم السابع، روزنامه الوطن عربستان سعودي گزارش داد با توجه به انتشار اظهارات منسوب به امير قطر درباره روابط خوب کشورش با ايران ، حزب الله و اسرائيل در همه بخشهاي خبرگزاري قطر، بهانه هک شدن سايت منتفي است.
اين روزنامه در صفحه خود در توئيتر نوشت اظهارات شيخ تميم بن حمد امير قطر، واکنش کشورهاي حوزه خليج فارس، کشورهاي عربي و نيز واکنش هاي بين المللي به دنبال داشت.
الوطن سعودي افزود «دفتر امير قطر و وزارت خارجه اين کشور در قبال سخنان امير که خبرگزاري آنها را منتشر کرده است، سکوت اختيار کرده اند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید