شبکه سه‌زبانه هدهد در بستر آی پی تی وی می آید

    کد خبر :21539

شبکه هدهد با عقد قراردادی محتوای خود را از این پس می تواند به صورت آی پی تی وی هم عرضه کند.

 آیین عقد قرارداد فیمابین سازمان رسانه‌ای صبا (شبکه جهانی هدهد) و شرکت گسترش سامانه‌های هوشمند آسمان (اپراتور IPTV و OTT کشور) امروز سه شنبه دوم خرداد با حضور محسن احمدی مدیرعامل شرکت آسمان، احسان حلمی مدیر شبکه هدهد و جمعی از مدیران و همراهان این دو نهاد برگزار شد.

به موجب این قرارداد، پخش زنده شبکه ماهواره‌ای بین‌المللی سه زبانه هدهد بر بستر اینترنت (IPTV آسمان) انجام خواهد شد و یک کانال اختصاصی برای این منظور فراهم می شود.

محسن احمدی مدیرعامل شرکت آسمان در ابتدای این جلسه درباره عقد قرارداد با شبکه هدهد عنوان کرد: یکی از دغدغه های ما از ابتدای شروع کار، فعالیت در حوزه کودک بوده است و با جمع بندی به این نتیجه رسیدیم که با شبکه هدهد تعامل داشته باشیم تا بتوانیم در کنار پخش زنده محتوای این شبکه از بسترهای آی پی تی وی و اُ تی تی هم به صورت آرشیوی استفاده کنیم.

بعد از سخنان کوتاه وی، احسان حلمی مدیر شبکه هدهد تصریح کرد: شبکه هدهد اولین شبکه کودک شیعه عرب زبان را راه اندازی کرد تا بتواند از تکنولوژی های روز جهان بیشترین بهره برداری را داشته باشد و موضوع کودک را هم به دلیل نیازی که در این حوزه وجود داشت، انتخاب کردیم.

وی اضافه کرد: ما در چشم انداز نهایی خود به دنبال این بودیم که به دلیل هجمه هایی که در  حوزه زبان فارسی  به مخاطب وارد می شود این هجمه ها را پاسخ دهیم و حالا هم خوشحال هستیم که بتوانیم محتوای خود را از طریق بستر آی پی تی وی هم عرضه کنیم.حوزه زبان فارسی

حلمی با اشاره به هدفگذاری در حوزه آی پی تی وی اظهار کرد: این بستر باید بداند هدفگذاری خود را کجا قرار دهد چراکه فقط تولید محتوا اهمیت ندارد و اگر ما هدفگذاری ای برای عرضه در بازارهای جهانی نداشته باشیم چندان نتیجه ای نخواهیم گرفت.

احمدی در ادامه این سخنان درباره همکاری مشترک با صداوسیما توضیح داد: ما هم اکنون به صورت آزمایشی فعالیت داریم و اواسط تیرماه با مجوز صداوسیما بهره برداری ما آغاز می شود.

وی همچنین درباره پروژه های مشترک با شبکه کودک اظهار کرد: ما طرح های مشترک را تعریف و از تابستان سال جاری استارت تولیدات جدید را آغاز می کنیم.

حلمی نیز هدف شبکه کودک را پرورش کودک سالم و در نهایت   زدانست و درباره تولید انیمیشن در شبکه ها بیان کرد: صنعت انیمیشن در ایران توانایی بیشتری نسبت به صنعت سینمایی برای عرضه در جهان دارد و باید از این فرصت بهره گرفته شود که بخش مهم آن به همان عرضه و توزیع بازمی گردد.

با توجه به بستر فراهم شده، شبکه جهانی هدهد و شرکت گسترش سامانه‌های هوشمند آسمان، خدمات و محتواهای مورد نظر را علاوه بر بستر  ماهواره‌ای بر بستر اینترنت نیز ارائه و در اختیار عموم قرار خواهد داد.

شرکت گسترش سامانه‌های هوشمند آسمان که دارای پروانه موقت فعالیت اپراتور خدمات تلویزیون مبتنی بر پروتکل اینترنتیIPTV و یا OTT از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است، خدمات پخش زنده، ویدیو و صوت درخواستی و آموزش مجازی و مجموعه ای از خدمات ارزش افزوده مانندبازی و سرگرمی، سلامت، تجارت الکترونیک و بانکداری و همچنین سایر خدمات دیگر مبتنی بر پروتکل اینترنت را برای کاربران فراهم کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید