دولت ویتنام مخالفانش را در آمریکا درفهرست تروریست ها قرار داد

    کد خبر :214612

وزارت امنیت عمومی ویتنام اعلام کرد :سازمان «دولت ملی موقت ویتنام» را که در آمریکا مستقر است و مخالف دولت کنونی این کشور محسوب می شود در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است.

به گزارش بازتاب به نقل از «ویتنام اکسپرس»، در بیانیه این وزارتخانه ویتنام آمده است :هر فرد که به هر نحوی به نفع این گروه تبلیغ کند، از طرف این گروه حمایت شود یا این گروه را حمایت کند، در کلاس‌های این گروه شرکت کند و یا از برنامه های این گروه پیروی کند، مرتکب انجام عمل «تروریستی» شده و «حامی تروریسم» محسوب می‌شود و طبق قوانین ویتنام با او برخورد می‌شود.
ویتنام کشوری با بیش از 94 میلیون نفر در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن هانوی است.
سازمان «دولت ملی موقت ویتنام» در سال 1991 در آمریکا توسط «داو مین کوان»، ستوان سابق ارتش سایگون ویتنام برای ایجاد کشور ویتنام جنوبی تشکیل شد . کوان در ویتنام متولد شده و اکنون ساکن ایالت کالیفرنیا و مورد حمایت آمریکا است. وی داعیه تاسیس کشور ویتنام جنوبی را دارد.
کشورویتنام جنوبی با نام جمهوری ویتنام بین سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۷۵ بر قسمتی از ویتنام که در جنوب مدار ۱۷ درجه قرار داشت ،به پایتختی سایگون استقرار یافته بود. ویتنام جنوبی در جریان جنگ ویتنام با دولت ویتنام شمالی و چریک‌های ویت‌کنگ درگیر بود و آمریکا در این جنگ به حمایت از ویتنام جنوبی وارد این جنگ شد. جنگ ویتنام در نهایت به نفع کمونیست شمالی پایان یافت
پس از جنگ ویتنام کوان و همراهانش با تأسیس دولت ملی موقت ویتنام، به اردوگاههای پناهندگان ویتنامی در کشورهای مختلف می‌رفتند تا نیروهای جدیدی را برای عملیات های خود جذب کنند.این پناهندگان آموزش دیده بعدها به صورت نیروهای شبه نظامی، در ویتنام بارها مرتکب عملیات تروریستی و خرابکاری شده اند.
مسئولان ارشد ویتنام نیز اعلام کردند که با مخالفان خارج نشین دولت به هیچ عنوان مصالحه نخواهند داشت.
وزارت امنیت عمومی ویتنام می‌گوید در وبسایتی که توسط گروه وابسته به دائو مین کوآن اداره می‌شود، نشان داده شده که کاروانی از خودروهای این گروه از شهری در آمریکا در حال عبور هستند و پرچم ویتنام جنوبی بر روی خودروها قرار دارد. این وبسایت همچنین دائو مین کوآن را نخست وزیر دولت موقت ویتنام می‌نامند.
در ابتدای ماه جاری نیز چهار نفر پس از برافراشتن پرچم ویتنام جنوبی دستگیر شدند.
این گزارش نشان می دهد که آمریکا، پس از جنگ ویتنام همچنان با حمایت از مخالفان دولت ویتنام درصدد مداخله در امور داخلی این کشور و راه اندازی جنگ دیگری در این کشور است.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. فرشته گفت:
    مخالفم ۱

    ممنون بابت این مطلب تون
    یک مقاله هم در لینک زیر میخواندم در مورد جواهر پنهان ویتنام جنوبی که توصیه میکنم بخوانید چون برای من جالب بود واقعا
    https://www.touristgah.com/Article/522

دیدگاهتان را بنویسید