پرداخت «عیدی» مستمری‌بگیران در اسفندماه/پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تا پایان بهمن

    کد خبر :214609

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: «عیدی» امسال بازنشستگان تامین اجتماعی بیش از دو هزار میلیارد تومان برآورد شده که پس از تعیین میزان عیدی از سوی دولت در اسفند ماه پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید تقی نوربخش در حاشیه پنجمین سمینار مشترک حقوقی سازمان تامین اجتماعی و دیوان عدالت اداری در بندرعباس گفت: مطالبات داروخانه‌ها از تامین اجتماعی تا پایان مرداد ماه پرداخت شده است.

وی افزود: مطالبات شش ماهه داروخانه‌های دولتی به صورت یکجا در چند روز آینده پرداخت می‌شود و بخشی از مطالبات داروخانه‌های خصوصی نیز تا پایان بهمن ماه پرداخت می‌شود.

نوربخش خاطرنشان کرد: امسال در کمیسیون تلفیق اعتبار خوبی در حدود پنجاه هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده که پس از تصویب نمایندگان بخشی از این منابع مالی برای فعالیت‌های عمرانی بهداشت و درمان تامین اجتماعی استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: احکام سازمان دیوان عدالت اداری برای تامین اجتماعی لازم الاجراست و تلاش بر این است تا با برگزاری نشست‌های تخصصی با آسیب شناسی شکایات از تامین اجتماعی به نزدیکی دیدگاه‌ها و کاهش زمینه‌های تشکیل پرونده‌های مرتبط با تامین اجتماعی کمک شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور عنوان کرد: مرکز درمانی بیمه‌ای تامین اجتماعی در جزیره قشم تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و برای ساخت مرکز بهداشتی و درمانی در جزیره کیش نیز در حال مذاکره هستیم.

نوربخش همچنین در جلسه با قضات دیوان عدالت اداری کشور در بندرعباس، افزود سازمان تامین اجتماعی به نیمی از جمعیت کشور خدمت رسانی و از این اقشار در برابر ریسک های مختلف حمایت می کند.

وی اظهار کرد: تامین اجتماعی یک نهاد اجتماعی و اقتصادی است که قوانین مختلفی برای آن وضع شده است و بر مدار این قوانین حرکت می کند.

نوربخش با بیان اینکه قانون مبنا و مرجع فعالیت های این سازمان است، تصریح کرد: قانونمداری از اصول و استراتژی های مدیریتی سازمان تامین اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اجرای کامل قانون و بویژه اجرای احکام دیوان عدالت اداری در سازمان تامین اجتماعی با جدیت انجام می شود.

وی افزود: قوانینی که جای تفسیر را باز می گذارد و همچنین قوانین متعددی که وجود دارد در شورای حقوقی سازمان تامین اجتماعی بررسی می شود و آنچه در این شورا به اجماعی برسد در این سازمان مبنای کار است.

نوربخش گفت: امروزه تمامی قراردادها و پیمانها و همچنین بخشنامه ها در حوزه حقوقی این سازمان بررسی می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: مواردی از قانون که ممکن است ضعفی داشته باشد را برای اصلاح قوانین پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه تنقیح قوانین در حال انجام است، تاکید کرد: در زمینه اصلاح قوانین اقدامات گسترده ای در حال انجام است.

نوربخش اظهار کرد: از منظر کارشناسی، سازمان تامین اجتماعی کاملا آمادگی دارد که پیشنهادات مناسبی را ارائه دهد و این کار با جدیت دنبال می شود.

وی گفت: سیاستهای مقام معظم رهبری در زمینه بیمه های اجتماعی از سه سال پیش دنبال می شود و ایده های اولیه از سوی مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شده است که بدون شک راهگشای سازمان تامین اجتماعی خواهد بود و در مراحل نهایی است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: طی روزهای اخیر در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی رای داده شد که ۵۰ هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود که اگر در صحن علنی هم رای بیاورد اقدامی اصولی برای برون رفت این سازمان از مشکلات خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیشنهادات سازمان تامین اجتماعی برای بهبود فرآیندهای کاری ارائه شده و مسیراین سازمان در ارتقاء خدمات و بهبود تعامل سازنده پیگیری می شود.

نوربخش با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی به دنبال ارتقا خدمات است، گفت: حدود ۳ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی را دولت متکفل به پرداخت پرداخت حق بیمه آنها شده است.

وی افزود: اجرای برخی از احکام دیوان مستلزم تامین بار مالی است . راهبرد سازمان تامین اجتماعی اجرای قانون است و حتی در مواردی که به قانون نقد کارشناسی داریم باید برای اجرای احکام با جدیت اقدام کنیم.

یادآور می شود، همایش سراسری روسا و کارشناسان ارشد حقوقی واحدهای بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی از دیروز سه شنبه 10 بهمن با حضور مدیر کل دفتر امور حقوقی و دعاوی سازمان تامین اجتماعی، در هتل همای بندرعباس آغاز بکار کرد.

به گزارش ایسنا،در این همایش بالغ بر 150 نفر از روسا و کارشناسان واحدهای حقوقی و درمانی ادارات کل بیمه‌ای و درمانی 31 استان کشور به همراه مدیران ستاد سازمان تامین اجتماعی در هتل همای بندرعباس گردهم آمده اند تا هم در جریان آخرین برنامه ها و سیاستهای آتی سازمان در این حوزه بپردازند و هم ضمن آسیب شناسی دعاوی و تحلیل قوانین آن، عوارض شهرداری، چالش های حوزه درمانی و همچنین مقررات حاکم بر جانبازان را بررسی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید