دادستان کل کشور:

اسامی مدیرانی که در قاچاق کالا نقش دارند تا قطعی نشدن حکم، افشا نمی‌شود

    کد خبر :214244

منتظری با تاکید بر اینکه وظیفه ما برخورد با این اجحافات است، گفت: ما مرتب نباید برای مدیران پرونده قضایی درست کنیم بلکه انتظار ما این است که مدیران در چهارچوب مقررات با ما همکاری کنند.

به گزارش  ایلنا، محمدجعفر منتظری در جمع خبرنگاران درباره عملکرد شرکت‌های هواپیمایی گفت: مسئله هواپیماها و شرکت‌های هواپیمایی در دستور کار است چراکه شاهدیم که این شرکت‌ها به مردم اجحاف می‌کنند.

او با بیان اینکه مدیران شرکت‌های هواپیمایی باید این وضعیت نابسامان هواپیمایی را سامان دهند هم به لحاظ ساعات پرواز و هم به لحاظ قیمت گفت: باید قیمت‌ها براساس کار کارشناسی مصوب شود و در همه شرایط ثابت باشد؛ چارتر کردن هواپیماها و اینکه شرکت‌ها برای منافع خود می‌آیند هواپیما را چارتر می‌کنند مسئله‌ای است که به دنبال آن هستیم؛ اگر فردی از پرواز جا بماند یا منصرف شود یک ریال به وی نمی‌دهند و این اجحاف به حقوق عمومی است.

منتظری با تاکید بر اینکه وظیفه ما برخورد با این اجحافات است، گفت: ما مرتب نباید برای مدیران پرونده قضایی درست کنیم بلکه انتظار ما این است که مدیران در چهارچوب مقررات با ما همکاری کنند.

دادستان کل کشور از مردم خواست که به دستگاه قضایی کمک کنند تا بتواند برای احقاق حقوق عامه گام بردارد. وی گفت: اگر مردم همکاری کرده و اطلاعات لازم را ارائه دهند، قطعاً موفق خواهیم بود.

او درباره نظارت دادستانی بر عملکرد دادستان‌ها گفت: نظارت بر مجموعه دادسراها و دادستان‌ها به صورت میدانی و سیستمی انجام می‌شود؛ البته در سامانه دادستانی پلیس درگاهی ایجاد شده که همه شهروندان می‌توانند شکایت و اعتراضات خود را با ذکر مشخصات ثبت کنند.

منتظری در پاسخ به سوالی در مورد ورود دادستانی درباره دپوی آشغال در جنگل‌ها توضیح داد: همه کارها را نباید به عهده دادستان گذاشت. اگر قرار باشد دادستان بر آشغال خیابان‌ها، جنگل‌ها ورود اجرایی کند که نمی‌شود. وظیفه دادستان نظارت و پیگیری است البته تا آنجا که حقوق مردم مردم تضییع شود و جرمی رخ دهد، دادستانی ورود می‌کند.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات قبلی خود در مورد اعلام اسامی مدیرانی که خودشان یا فرزندانشان در قاچاق کالا نقش دارند، گفت: اسامی افراد تا زمانی که حکم قطعی نشود افشا نخواهد شد البته باید بگویم من گفته‌ام برخی یعنی اندکی و درصد کوچکی از این افراد.

او با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز بحث پیچیده‌ای است، گفت: ما اطلاعاتی از عواملی که دست‌اندرکار قاچاق هستند؛ داریم. این حجم کالا طی قاچاق از مبادی وارد می‌شود و بدون دخالت نمی‌شود که این حجم از کالای قاچاق وارد کشور شود.

منتظری تأکید کرد: ما همچنان پیگیر این قضیه هستیم و هنوز به نتایج روشن و ملموس نرسیده‌ایم که اسامی را اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه مردم نقش بسیار مهمی در اطلاع‌رسانی حوزه قاچاق کالا و ارز دارند، خاطرنشان کرد: مردم سعی کنند کالای داخلی بخرند. همچنین اگر اطلاعاتی در خصوص قاچاق کالا و ارز دارند حتماً آن را به تعزیرات و دادستانی اعلام کنند و ما حتماً برخورد لازم را صورت می‌دهیم.

منتظری همچنین درباره ضابطین قضایی گفت: از نظر قانونی کار آموزش به ضابطین قضایی که در ایجاد عدالت و اجرای قانون نقش دارند، برعهده دستگاه قضایی است که این امر با تعامل خوب نیروی انتظامی و دستگاه قضایی هموار شده و امروز سامانه مجازی آموزش ضابطین قضایی نیز در ستاد ناجا افتتاح شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید