«شهرزاد» پرطرفدار و تمام حاشیه هایش

    کد خبر :214188

فصل سوم سریال «شهرزاد» که قرار بود روز دوشنبه (۹ بهمن ماه) توزیع شود، به دلیل بارش برف در برخی استان‌های ایران، به مدت دو روز به تعویق افتاد تا روز ۱۱ بهمن ماه در شبکه نمایش خانگی عرضه شود.

سریال «شهرزاد» که پخش فصل سوم آن از امروز آغاز شده است، مدتی پس از تولید نخستین قسمت‌های فصل اول، به حاشیه رفت و با مرور زمان تولید آن در سکوت خبری ادامه یافت.

تصویربرداری فصل سوم سریال «شهرزاد» در سکوت خبری و همزمان با پخش فصل دوم این سریال از شهریور ماه آغاز شد و همچنان نیز ادامه دارد. اما هنوز اطلاعاتی درباره تعداد قسمت‌های این فصل و اینکه چند درصد از کار تصویربرداری شده، اعلام نشده است.

فصل اول این مجموعه با حضور بازیگرانی چون علی نصیریان، ابوالفضل پورعرب، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی و گلاره عباسی آغاز شد. اما فصل دوم بدون همراهی بازیگر اصلی این مجموعه علی نصیریان در نقش «بزرگ آقا» تولید شد که به اعتقاد بسیاری از مخاطبان عدم حضور کاراکتر «بزرگ آقا» در ادامه مجموعه آسیب‌های زیادی را به روند داستانی سریال «شهرزاد» وارد کرد.

هرچند که تلاش شد تا با بهره‌گیری از بازیگران جدیدی همچون رویا نونهالی در نقش خواهر «بزرگ آقا»، رضا کیانیان در تقش «شاپور بهبودی» و امیر جعفری در نقش «سروان آپرویز» در فصل دوم این سریال، جالی خالی «بزرگ آقا» پر شود، اما باز هم کمیت این مجموعه حداقل در چند قسمت نخست لنگ بود.

پورعرب نیز که از میانه فصل نخست از پروژه جدا شد، در این باره توضیح داده بود که «قصه تغییر کرد، عذرخواهی کردم و آمدم بیرون. اتفاقات تازه‌ای که در سریال می‌افتاد را دوست نداشتم.»؛ البته پس از جدایی ابوالفضل پورعرب از گروه سریال «شهرزاد»، گمانه‌زنی‌هایی درباره اختلاف میان او و برخی عوامل از سوی رسانه‌ها مطرح شد.

می‌توان گفت که حواشی اصلی مجموعه نمایشی «شهرزاد» که تلاش می‌شد با قطع ارتباط هر چه بیشتر با رسانه‌ها سرپوشی روی آنها گذاشته شود، از اواسط فصل نخست و با اختلاف میان حسن فتحی و سید هادی رضوی (سرمایه‌گذار) آغاز شد.

در هفدهمین قسمت از فصل اول سریال «شهرزاد»، در یکی از صحنه‌ها در میان عکس چند تن از مبارزان سیاسی چپ بر روی دیوار، تصویر حسین شریعتمداری نیز دیده می‌شد که حواشی زیادی را در پی داشت. حواشی پیش‌آمده پس از توزیع این قسمت باعث شد که حسن فتحی سکوتش را بشکند و نامه‌ای منتسب به او خطاب به تهیه‌کننده کار، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود.

در پی این اتفاق و واکنش برخی رسانه‌ها به این موضوع، سید هادی رضوی که به عنوان سرمایه‌گذار این پروژه معرفی می‌شود، علاوه بر مصاحبه‌هایی که با برخی از رسانه‌ها انجام داد و از حسین شریعتمداری عذرخواهی کرد، نامه‌ای نیز خطاب به او نوشت.

در پی انتشار نامه سید هادی رضوی در فضای مجازی و واکنش‌های بسیار به آن، حسن فتحی نیز نامه‌ای خطاب به سید محمد امامی ـ تهیه‌کننده سریال «شهرزاد» ـ نوشت که سایت رسمی این سریال آن را منتشر کرد.

در بخشی از نامه حسن فتحی به امامی آماده بود که «متاسفانه اخیرا، انتشار مواضع رسانه‌ای افراد غیرمسؤول درباره اینجانب و سریال شهرزاد موجب بروز مسائلی گشته است که در ارتباط با آنها تذکر چند نکته ضروری است … به سبب اینکه در بدو توافق برای ساخت این سریال، تصور نمودم تنها با جنابعالی به عنوان تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار، همکاری خواهم داشت از این رو در کمال احترام اگر قرار باشد هر فردی به جز شما در مقام تهیه‌کننده در هر مورد دست به تفسیر ناصحیح از گفته و ناگفته‌های من بزند با کمال احترام ناگزیرم از همکاری برای ساخت قسمت‌های بعدی سریال، انصراف بدهم تا به مصداق «گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری» قربانی موضع‌گیری‌های پرحاشیه این قبیل افراد نشوم.»

به هر حال، آغاز مرحله تولید و تصویربرداری فصل دوم سریال «شهرزاد» با حواشی همراه بود که باعث شد نام این سریال نه به دلایلی هنری، بلکه اقتصادی در صدر اخبار برخی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی قرار بگیرد.

سریال «شهرزاد» که توانست در فصل اول خود اعتماد از دست رفته مخاطبان به شبکه ‌خانگی را احیا کند، فصل دوم خود را با حواشی آغاز کرد که فارغ از میزان درستی این حواشی، باعث شد تا این اعتماد بار دیگر تا اندازه‌ای خدشه‌دار شود.

در حالی که فصل دوم این سریال پنجشنبه (۱۵ مهر ماه) با حضور شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، عبدالله اسکندری و دیگر عوامل تولید آغاز به کار کرد، خبر بازداشت محمد امامی ـ تهیه‌کننده «شهرزاد» ـ به دلیل دخالت در فساد مالی در کانال‌های تلگرامی دست به دست می‌شد. هیچ منبع معتبری این خبر را تکذیب یا تایید نکرد، اما این حواشی تا جایی پیش رفت که برخی از مسؤولان نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند.

از خبرها و گزارش‌های پی در پی که از ابهاماتی برای ساخت ادامه «شهرزاد» خبر می‌داد تا واکنش یک نماینده مجلس درباره سید محمد امامی و تذکر صنف تهیه‌کنندگان همگی باعث شد تا این سریال بیشتر وارد حاشیه شود و ادامه ساخت آن در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. در همین راستا مردم هم نسبت به این حواشی بی‌تفاوت نبودند و در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی با نوشتن مطالب اعتراض‌آمیز و شرکت در کمپین‌های خرید مجانی سریال «شهرزاد» این خواسته خود را مطرح کردند که در صورت اثبات جرم محمد امامی، فصل دوم سریال «شهرزاد» رایگان عرضه شود.

اما به اعتقاد بسیاری، با این اتفاق فارغ از اثبات جرم تهیه‌کننده «شهرزاد»، اعتماد مردم که چندان دل خوشی از تخلفات مالی ندارند، خدشه‌دار شد و آینده فصل دوم این پروژه را تا اندازه‌ای به خطر انداخت. این در حالی است که مدتی پس از این اتفاقات محمد امامی از بازداشت آزاد شد و بار دیگر به پروژه «شهرزاد» بازگشت و توضیح مشخصی هم در این زمینه به مخاطبان داده نشد.

سرانجام فصل دوم «شهرزاد» در تاریخ ۲۹ خرداد ماه با گروه جدیدی از بازیگران و طبق روال سابق در روزهای دوشنبه هر هفته توزیع شد. در حالی که این پروژه همچنان در سکوت خبری به کار خود ادامه می‌داد از اواسط توزیع این کار خبرهایی مبنی بر آغاز تصویربرداری فصل سوم نیز به گوش رسید که بعدها مورد تایید قرار گرفت.

این تایید درخصوص فصل چهارم سریال «شهرزاد» صورت نگرفت و در نهایت اعلام شد که شهاب حسینی از بازی در فصل چهارم انصراف داده است اما اینکه فصل جدید بدون حضور شهاب حسینی کلید می‌خورد و یا حسن فتحی از خیر فصل چهارم این مجموعه می‌گذرد، اتفاقی است که تا چندی دیگر مشخص خواهد شد.

به هر حال، قرار است فصل سوم سریال شهرزاد از روز چهارشنبه (۱۱ بهمن ماه) توزیع شود و امید می‌رود که فصل سوم شاید بتواند بار دیگر در جذب مخاطب موفق باشد تا نام سریال «شهرزاد» در کنار پروژه‌های ماندگار قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید